اهدای بسته های ارزاق به افراد کم بضاعت همزمان با ماه مبارک رمضان

موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) با حضور جمعی از حوزویان تهران و فرماندهان دوران جنگ و خیران جنوب تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، احسان و نیکوکاری از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است. خداوند در قرآن از مسلمانان خواسته است تا در نیکی و نیکوکاری به یکدیگر کمک کنند و خیر و نیکی را در جامعه رواج دهند.

انسان که جانشین خداست باید به احسان و نیکوکاری در گفتار و عمل اهمیت دهد و برادران دینی خود را مانند خود بداند و از نیکی به آنان دریغ نکند. امام صادق(ع) فرموده‌اند: با کمک و یاری کردن برادران دینی، به خداوند متعال نزدیک می‌شوید.

در قرآن کریم بیش از ۱۰ بار بعد از توحید و اعتقاد به خداوند یکتا از مردم خواسته شده که در حق والدین احسان کنند. در نگاه قرآن نقش پدر و مادر در زندگی هر کسی در حد ایمان به یکانگی خداست. کسی که به خداوند ایمان دارد، باید به پدر و مادر احسان کند.

«قرآن احسان‌کنندگان را کسانی می‌داند که ایمان به خدا، رسول، قرآن و آخرت دارند. و در کنار رسول خدا(ص) در این راه تلاش می‌کنند و به دیگران احسان می‌کنند و هرگز چشم‌داشتی هم ندارند.

 

موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی یکی از مراکزی است که سال ها در دل حوزه علمیه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) و در جنوب تهران به خانواده های کم بضاعت خدمت رسانی می کند و خیران فعال در این موسسه همزمان با اعیاد شعبانیه، بر آن شده اند تا تابلو موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را بر سر در این موسسه نصب کنند تا گام های ارزشمندی در کمک و خدمت رسانی به خانواده های کم برخوردار بردارند.

 

بنابراین موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) با حضور جمعی از حوزویان تهران و فرماندهان دوران جنگ و خیران جنوب تهران در حوزه علمیه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) واقع در خیابان وحدت اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام «روح الله ایلکا» در این مراسم که جمعی از استادان حوزه علمیه تهران حضور داشتند، گفت: سابقه فعالیت خیریه کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) که در ایام اعیاد شعبانیه و میلاد با برکت حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) افتتاح شد به زمان حیات مرحوم آیت الله سیدجواد علم الهدی بازمی گردد.

 

 مسئول حوزه علمیه مسجد صاحب الزمان (ع) افزود: موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) تا کنون با قوت به فعالیت خود ادامه داده است و تلاش می کند تا با همکاری حوزویان و مدارس علمیه تهران در خدمت نیازمندان باشد.

 

«علی قنبرطلب» نیز در حاشیه مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حجت الاسلام ایلکا استاد خارج فقه اصول حوزه علمیه تهران سال ها پیش و زمانیکه مرحوم آیت الله سیدجواد علم الهدی امام جماعت و مدرس خارج فقه در حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) بودند این خیریه را راه اندازی کردند.

 

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد سرداران کربلا حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) با نصب تابلو افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین «متقی» نیز در مراسم افتتاح موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: حجت الاسلام روح الله ایلکا به عنوان مدرس خارج فقه حوزه علمیه تهران توانسته اند جمعی از حوزویان را در کمک به نیازمندان گرد هم بیاورند.

 

استاد حوزه علمیه حاج ابوالفتح تهران تاکید کرد: موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تلاش دارد به همت حوزویان تهران هر ماه دست نیازمندان را بگیرد همانند سال های گذشته که در خدمت به افراد کم بضاعت فعالیت داشته است.

وی خبر داد: همزمان با ماه مبارک رمضان دو سری بسته های ارزاق با کمک حوزویان و خیران و به همت  موسسه خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در میان خانواده های کم بضاعت توزیع خواهد شد.

 

 

کد خبر 1154958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha