کانون های مساجد فرصت های زیادی را در جامعه ایجاد کرده اند/ضرورت مشورت در مسائل حقوقی

پناهی با اشاره به پتانسیل و دستاوردهای کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی و هنری فرصت های زیادی را در جامعه برای پیشرفت نسل جوان و پیشرفت فرهنگی و دینی ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سجاد پناهی« در بازدید از کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران به عنوان یکی از مراکز برگزیده فهما اظهارداشت: تشکل های فرهنگی مساجد در بیش از 40 سال

گذشته انقلاب اسلامی زمینه حضور نسل جوان و نوجوان را به مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی فراهم می کردند.

رئیس دادگستری تیران افزود: کانون های فرهنگی و هنری فرصت های زیادی را در جامعه برای پیشرفت نسل جوان و پیشرفت فرهنگی و دینی ایجاد کرده اند که پیشرفت و کسب معرفت از دستاوردهای آن است.

 

وی ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک جنبه مثبت زندگی آنان است که در بزرگسالی و در دوران حساس نوجوانی و جوانانی زمینه ساز سعادتمندی می شود.

پناهی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای زیادی داشته، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مقدس مرکز آموزش و پشتیبانی بود و پس از آن جایگاه مهمی در آموزش و آگاهی بخشی به مردم داشته است و امروز در

نبرد فرهنگی و توطئه دشمنان همین مساجد باید سنگر باشند.

 

وی کسب آموزش های شاختی، سبک زندگی و سواد رسانه ای را جز ضرورت های جامعه دانست و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد این آموزه ها را به اعضای خود یاد بدهند و‌آنان در برابر دشمنان توانمند کنند.

رئیس حوزه قضایی تیران با اشاره به موفقیت های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) گفت: تنوع فعالیت و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این مسجد متناسب با نیازهای نسل جدید است که به حمایت بیشتر مسئولان امر و خیرین نیاز دارد.

 

* ضرورت مشورت در مسائل حقوقی

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده های قضایی به دلیل عدم آگاهی و دانش لازم در انعقاد قرارداد و یا معاملات بوده، افزود: مشورت با کارشناسان، وکلا و افراد آگاه نسبت به این مسائل خسارت و دعاوی حقوقی را کاهش می دهد.

پناهی با اشاره به گستردگی فضای مجازی، یادآورشد: توانمندسازی افراد جامعه نسبت به کار در این فضا و استفاده از گوشی های هوشمند، امکان کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه را کمتر می کند.

وی یادآورشد: افراد متدین کمتر با پرونده های قضایی روبرو می شوند و همین ارتباطات دینی و اعتقادی باعث حفظ آنان در برابر مشکلات خواهد شد.

کد خبر 1155741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha