سامانه ۱۴۶۰ برای ارائه خدمات به زائران راه اندازی شده است

رحمتی گفت: در راستای ارائه خدمات سریع به زائرین امام هشتم سامانه ملی ۱۴۶۰ راه اندازی شده است تا زائران به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مالک رحمتی» امروز چهارشنبه (۱۸ اسفند) در مراسم افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی گفت: همواره یکی از مطالبات تولیت آستان قدس رضوی از خادمان این آستان، ارائه بهترین خدمت به بیشترین زائر بوده و افتخار ما این است که بتوانیم بهترین خدمت را به تعداد بیشتری از دلدادگان امام هشتم ارائه دهیم. 

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پروژه زائرسرای رضوی از مصادیق بارز ارائه خدمت با کیفیت به مهمانان امام رئوف است که در 3 فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب 12 بلوک تا کنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم، با احداث و افتتاح 4 بلوک جدید، حدود یک سوم به ظرفیت  اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز در سال 1401 آغاز شده است. 

 

وی یکی دیگر از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی را تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات عنوان کرد و افزود: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به زائرین امام هشتم، راه‌اندازی سامانه ملی 1460 است که از امروز و با آغاز به کار آن، همه مردم عزیز در اقصی نقاط ایران اسلامی می‌توانند به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند. 

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بخشی از ظرفیت دو مجموعه زائر سرا و زائر شهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران کم‌بضاعت و زیارت اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد و در کنار آن، همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این دو مجموعه اقامتی در شهر مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام شده از خدمات و امکانات آن‌ها بهره‌مند شوند. 

 

رحمتی در ادامه گفت: تحقق زیارت متعالی، یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است و در همین راستا، در زائرسرای رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی، بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی در قالب یک بسته کامل خدمت رسانی در محورهای اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

 

 

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با تکیه بر ظرفیت همه مجموعه‌های خود برای تحقق مقوله زیارت «از مبدا تا مبدا» برنامه دارد و در همین راستا، 21 مجتمع بین راهی با رویکرد خدمت رسانی و تحقق تسهیل امر زیارت احداث شده است.

 

رحمتی با بیان اینکه در مجموع با احتساب زائر سرا و زائر شهر رضوی و 21 مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی ظرفیت میزبانی از حدود 6 هزار نفر را ایجاد کرده است؛ افزود: میزبانی و پذیرایی از زائران امام هشتم(ع)، توفیقی است که زیر سایه حضرت رضا(ع)، نصیب همه خادمان و خدمت گزاران شده است تا فرصت داشته باشیم بهترین خدمات را به بیشترین زائران ارائه دهیم و زائران نیز پس از تجربه زیارت با معرفت، با دست پر به خانه و کاشانه خود برگردند. 

 

کد خبر 1156044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha