اتصال بین جوانان و مسجد بزرگترین رسالت کانون های فرهنگی هنری است

حجت الاسلام رمضانی گفت: محور فعالیت کانون های فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان هستند و این بزرگترین رسالت ماست که اتصال بین جوان و مسجد را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سال های اخیر تغییر تاکتیکی در مجموعه ستاد کانون های مساجد ایجاد شده و به سمت فضای مجازی حرکت کرده ایم و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.  

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: زیست بوم بچه های مسجد، ظرفیتی برای احصا قابلیت ها بوده و با این سامانه امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات فراهم شده و می توانیم اشتراک گذاری تجارب فعالان کانون ها را در این سایت داشته باشیم و این فضا منبع غنی برای تولید دانش بومی و به خصوص بارگذاری آموزش ها است.

 

وی عنوان کرد: توقع ماست جامعه مسجدی هم در فضای مجازی اثرگذار بوده و هم میدانی و فهما شبکه فرهنگی منجسمی است که کانون های مساجد کشور را به هم متصل کرده و امیدواریم برای بهره مندی از این فضا زیرساخت ها را فراهم کنیم چراکه امروز در مساجد باید از فناوری ها نوین استفاده شود.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: کانون های مساجد ظرفیتی است که باید از آن بهره برد؛ کانون های مساجد ار رویش های انقلاب بوده و شبکه گسترده مردمی است و خیلی از اتفاقات با اتکا به جوانان مسجدی رقم می خورد به طوری که در بحث کرونا اتفاقات خوبی را با مشارکت کانون های مساجد شاهد بودیم.

 

وی خاطر نشان کرد: محور فعالیت کانون های فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان هستند و این بزرگترین رسالت ماست که اتصال بین جوان و مسجد را فراهم کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: برخی چالش ها را در مساجد داریم که این چالش ها مربوط به سیاست های نادرست در حوزه مسجد، رفتارها و تصمیمات غلط و فعالیت نهادهای مختلف در مسجد بدون وحدت رویه و عدم استفاده از فناوری های نوین است.

 

وی در پایان یادآور شد: مسجد محلی برای کسب دانش و مهارت های مختلف است و ان شاالله از قابلیت های مختلف مسجد نهایت بهره را ببریم و از همکاری کانون ها در طول سال تشکر می کنیم.

 

کد خبر 1156217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha