جهادگر عرصه جهاد تبیین باید جلوی بیراهه ها را بگیرد/خیلی ها برای دفاع از حق به اشتباه دنبال فتنه می روند

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه جهادگر عرصه جهاد تبیین باید با انگیزه و بصیرت جلوی بیراهه ها را بگیرد؛ گفت: افرادی در صف فتنه گران قرار می گیرند بدون اینکه بفهمند خودشان در صف فتنه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی؛ در خطبه های نمازجمعه(۲۰ اسفند) در ادامه سلسله مباحث اصول سعادتمندی انسان از منظر قرآن کریم؛  گفت: اولوالالباب از سوء حساب و بدی حساب در دادگاه قیامت هراس دارند.

 

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح دیدگاه های مختلفی که درباره سوءحساب وجود دارد؛ افزود: بعضی آن را رسیدگی دقیق و بدون کم و کاست به اعمال و رفتار و همه حرکات و فعل و انفعالات انسان و برخی دیگر رسیدگی به اعمال بدون تخفیف و برخی هم محاسبه همراه با توبیخ و سرزنش دانسته اند.

 

 

 


 وی اظهار کرد: در رابطه با جزای اعمال، قرآن چهار اصل مهم دارد که باید به این اصول توجه کنیم و  اولین اصل بسیار مهم این است هر کس هدایت شود برای خودش هدایت شده و سود آن به خودش می رسد و برای هدایت باید راه را بشناسیم و انگیزه و اراده انجام در مسیر هدایت را داشته باشیم که انجام کار در مسیر هدایت و قرار گرفتن با صرف اراده و انگیزه هم کامل نیست بلکه باید حتماً عمل انجام دهیم آن وقت نتیجه برای ما نشاط آور است.

 




امام جمعه کرمان ادامه داد: اصل دوم قرآنی اگر کسی گمراهی را بپذیرد به زیان خودش کار کرده و بیشترین ضرر متوجه خودش است زیرا کسی که گمراهی را می پذیرد هم در مقابل فطرت قرار گرفته و هم در مقابل قوانین و مقررات و دستورات الهی ایستاده است.

 

 



وی درباره سومین اصل قرآنی برای جزای اعمال اظهار کرد: هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد گناه و معصیت بر عهده خود فرد است کسی که در انحراف کسی نقش داشته باشد در واقع معصیت کرده و مجازات می شود چون بستر کار را فراهم کرده است اما هر کسی اعمال و رفتار خودش را پاسخگو باید باشد اینجور نیست کسی تعهد کند که بار گناه شما را در برعهده بگیرد.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اصل چهارم این است خداوند حجت را بر همه تمام می کند و پیام هدایت به همه انسان ها خواهد رسید بعد از آن جدا مجازات می کند؛ تا امام و نبی نفرستاد قومی مجازات نشدند.

 

 

 

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه رحلت امین و یادگار امام حاج سید احمد آقا خمینی را تسلیت و فرا رسیدن ۱۱ شعبان المعظم، سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان را تبریک گفت و ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیادشهید را گرامی داشت.

 

 



امام جمعه کرمان با اشاره به هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی؛ بخش قابل توجهی از امنیت و آسایش مردم را مربوط به نقش ممتاز این سربازان مخلص و فداکار دانست  که هم حوادث و هم دشمن را خوب می شناسند و از نقشه های دشمن آگاه هستند و با تسلط بر اوضاع، امنیت کنونی محصول کار آنها است.

 

 



وی با بیان اینکه ایشان نوعاً کارهایی که انجام می‌دهند در کمال گمنامی می ماند و در خنثی سازی توطئه‌ها بسیار پیشرفته عمل می کنند، در ادامه به فرمایشات اخیر امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان اشاره کرد و آن را حاوی نکات بسیار برجسته و مهم و راهبردی برای نظام و جهان اسلام دانست.

 

 

 



نماینده ولی فقیه در استان کرمان یکی از این نکات را موضوع جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه  یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین، اقتدار ملی در کشور است؛ تصریح کرد: اگر بخواهیم به این ثمرات برسیم و حوادث نتواند خدشه ای به اقتدار ملی وارد کند؛ باید به محورها و نکاتی توجه داشته باشیم مخصوصا اگر می خواهید در این عرصه جهادگر باشیم.

 

 

 



وی ادامه داد: یکی از این نکات دشمن شناسی و دشمنی شناسی است که دشمن چه نقشه ای دارد و وقتی نقشه را خوب بشناسیم خنثی و مقابله می کنیم لذا اگر دشمنی ها را خوب بشناسیم و دشمن را نشناسیم ممکن است حرکتی کنیم که به دشمن کمک کند.

 

 

 



امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه یک جهادگر بصیر و با انگیزه در عرصه تبیین باید تلاش کند جلوی بیراهه ها گرفته شود؛ افزود: هر چه بیراهه ها جلوتر می روند زاویه و درجه و فاصله آنان بیشتر می شود بعد از انقلاب بارها بیراهه رفتن برخی افراد و احزاب و گروه ها را دیدیم و اگر کژی ها و بیراهه ها را خوب بشناسیم جلوی آن گرفته می شود.

 

 




وی با تاکید بر اینکه جهادگر عرصه جهاد تبیین باید مواظبت کند تا انحراف را برای توده های مردم به خوبی بیان کند و این همان است که امام علی در جای جای نهج‌البلاغه به افشای خط انحراف در جامعه پرداخته است؛ گفت:  امام علی فرمودند دام هایی از طناب های غرور را در سر راه مردم می گسترانند و گفته های دروغین را در سر راه مردم قرار می دهند و تحلیل های دروغ و شبهه ناک را تبلیغ می کنند تا ذهن مردم را منحرف کنند قرآن را مطابق با میل و خواسته خود تفسیر می کنند و حق را با هوس های خود تفسیر می کنند.

 

 




امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه جهاد تبیین قبل از عاشورا خطبه های امام حسین بود؛ ادامه داد: در طول تاریخ پرچم انحراف را از اول نشان ندادند ظاهر آن مطابق با حق و دستورات الهی بود اما در پشت و عقبه جریانات انحرافی بود که نه اعتقادی به قرآن و حق داشت و نه از تقوا حمایت می کردند ونه دوست داشتند از آن حمایت شود و حضرت علی فرمودند: فتنه ها وقتی به جامعه روی می آورند به حق شباهت دارند لذا خیلی ها برای دفاع از حق به اشتباه دنبال فتنه راه می افتند.

 




وی اظهار کرد: امام علی  فرمودند فتنه ها چون می آیند شناخته نمی شوند مگر آدم های بصیر و تحلیل گر آن را دقیق بشناسند و چون می گذرد شناخته می شوند؛ افرادی در صف فتنه گران قرار می گیرند بدون اینکه بفهمند خودشان در صف فتنه هستند.

 

 




نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: در جهاد تبیین اگر فتنه و انحراف خوب تبیین نشود بعضی که فکر می کنند جهادگر جهاد تبیین هستند نمی توانند رسالت خود را به درستی انجام دهند و ما در کشوری قرار داریم که ‌همه‌ همت این است که از دین خداوند دفاع و در خط ائمه حرکت کنیم.

کد خبر 1156484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha