اختلاف در هیات های مذهبی زیبنده این تشکل ها نیست/آسیب های نرخ گذاری برای مداحی

سرهنگ اسماعیلی از اختلاف بین اعضای هیات های مذهبی انتقاد کرد و گفت: اختلاف در بین اعضای جوان و پیشکسوت هیات های مذهبی زیبنده این تشکل ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ «محمد حسن اسماعیلی« در نشست با مسئولان شورای هیات های مذهبی استان اصفهان در محل استانداری اصفهان که با حضور استانداری و مسئولان استانی بود اظهارداشت: برخی از آسیب ها در هیات های مذهبی باید اصلاح و مانع از تفرقه بشود.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان با اشاره به قدمت زیادی که بسیاری از هیات های مذهبی دارند، تصریح کرد: وجود آسیب در بین آن ها چالش های زیادی را ایجاد کرده که شایسته نبوده و اثر کار فرهنگی را کاهش می دهد.

 

وی ادامه داد: اختلاف در بین اعضای جوان و پیشکسوت هیات های مذهبی زیبنده این تشکل ها نیست و مسئولان هیات رئیسه شوراهای هیات های مذهبی در این خصوص کمک کنند.

سرهنگ اسماعیلی ایجاد تکیه در سطح شهر توسط جوانان و بی توجهی به قوانین و ایمنی را ناشی از همین اختلافات بیان کرد و گفت: جوانان در این اختلاف به بیرون از هیات ها اقدام به فعالیت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید وفاق و همدلی بین تشکل های مذهبی برای تبلیغ دین نیاز است تا در کنار همدیگر این ماموریت را انجام دهیم.

 

آسیب های نرخ گذاری برای مداحی

 

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان با بیان اینکه آسیب های دیگری در هیات های مذهبی وجود دارد، گفت: قمه زنی یکی دیگر از این مشکلات است که در بسیاری استان ها دیگر نداریم اما در خمینی شهر اصفهان همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این موضوع موجب حضور افرادی از دیگر نقاط کشور و استان به خمینی شهر شده و معضلاتی را ایجاد می کند.

 

این مسئول امنیتی و انتظامی پیش بینی نرخ برای مداحی را از آسیب های دیگر بیان کرد و گفت: نباید برای موضوع مداحی و تبلیغ دین قیمت گذاری کرد.

وی مدیریت این وضع و ساماندهی فعالیت های مداحان را خواستار شد.

 

سرهنگ اسماعیلی یادآورشد: قرائت قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی باید مثل گذشته رونق پیدا کند و این عرصه در هیات های مذهبی کم رنگ شده است.

کد خبر 1156593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha