۱۲۰ برنامه فرهنگی در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود/ارائه ۱۸ مقاله در هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: ۱۲۰ برنامه فرهنگی در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در نشست خبری جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران و همچنین شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی از جمله مراسم جشن میلاد، آئین احیای شب نیمه شعبان، آیین شکرگذاری خادمان مسجد مقدس جمکران و پیاده روی لبیک یا مهدی برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: اولین رویداد ملی به عشق مهدی هواداریم، پیوند فیروزه‌ای ویژه زوج‌های جوان، پویش مرا دریاب و پویش استغاثه به امام عصر(عج) و گلریزان برای تامین جهیزیه از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی بیان کرد: تمامی جشن‌های نیمه شعبان امسال براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی برگزار و از رسانه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش می‌شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی عنوان کرد: در این ایام اولین کمپین همدلی برای ظهور با شعار «مرا عهدیست با جانان» و بسته عیدانه نیمه شعبان با محوریت کودک و نوجوان تهیه شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۳۱۳*۷۸۰* در این برنامه حضور پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: در سال جدید تقدیر از فعالان حوزه ترویج فرهنگ مهدوی و مهدویت با توجه به قرار گرفتن دو نیمه شعبان در سال برگزار می‌شود، ضمن اینکه تقدیر ویژه‌ای از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم الحیدری، دبیرکل جنبش عهد الله عراق به واسطه تبیین های خوب در جبهه مقاومت در زمنیه ولایت و مهدی یاوری داریم.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: رهبری در سال 1400 اشاره ای به دو نیمه شعبان و ضرورت آماده سازی برای ظهور داشتند و در بیانیه گام دوم انقلاب بر آماده‌سازی برای طلوع خورشید عظمای ولایت تاکید کردند.

 

وی گفت: امسال روزهای انتهایی سال را نیز به نام های مختلفی مزین کرده ایم که سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با عنوان «جوان، تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور» از ان جمله است.

 


حجت الاسلام حسین آبادی افزود: در این ایام نام‌هایی همانند «سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور» و «انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور» داریم و روز یکشنبه هشتم فروردین‌ماه و مصادف با شب ولادت حضرت مهدی(عج) به عنوان «استغاثه به حضرت ولی عصر‌(عج)» نامگذاری شده است.

 

وی بیان کرد: در این شب، مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، از طرفی عنوان «مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» و «همدلی برای ظهور» و همچنین «عید نو، عهد نو» بر اساس بیت مشهور حافظ یعنی «مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم، هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم» عنوان کمپین و پویش‌هایی است که برای روز‌های نخست سال جاری در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در خصوص احیای وقف نیز عنوان کرد: موضوع وقف مهدوی در یک سال گذشته دنبال شد و هر کس وقف امام زمان(عج) دارد، مسجد زیرساختهای لازم را دارد و هر موقوفاتی به نام ولی عصر(عج) با مشارکت اوقاف در قالب تفاهم نامه ای پیگیری می‌شود.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری دبیر هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به برگزاری این همایش در مسجد علی ابن ابیطالب در 12 شعبان، سه شنبه، 24 اسفندماه به صورت یک‌روزه در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: این همایش با سخنرانی ‌آیت‌‌الله العظمی جوادی‌آملی آغاز می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش با محور اصلی «انتظار، گام اول طرح کلی حرکت رهبران الهی» و انتظار به معنای نیروسازی، ویژگی های نیروها متناسب با حرکت انبیاء و نیروهای تراز این حرکت، روش انبیاء در نیروسازی و حرکت جریان کفر برای نیروسازی و نهایتاً ساماندهی و مدیریت نیروها برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: 120 مقاله به این همایش ارسال شده که 18 مقاله در هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه می‌شود، همچنین این همایش با سخنرانی آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران  وآیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تا عصر ادامه دارد.

 

در ادامه نیز ابراهیم صدوقی رئیس ستاد مردمی نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برگزاری جشن های نیمه شعبان مسجد جمکران نیازمند نگاه فرااستانی و ملی است عنوان کرد: در سال جاری نیمه شعبان بارندگی پیش بینی شده که زائران باید تمهیدات لازم را بیندیشند و لوازم و لباس گرم همراه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: قرارگاه امداد و درمان به طور منسجم با عضویت مرکز اورژانس  هلال احمر و علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی و آتش نشانی برقرار است و خدمات امدادی به صورت منسجم ارائه می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: ستاد نیمه شعبان کمیته های مختلفی دارد و 75 مصوبه در خدمت رسانی به زائرین داشته‌ایم، همچنین موکب به مناسبت نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم برپا می شود.

 


وی اظهار داشت: نیمه شعبان سال 1398 با عنوان بزرگ ترین اجتماع مهدوی جهان توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شد و پیگیری در جهت ثبت جهانی ادامه دارد.

 

صدوقی گفت: دو شبستان برای استقرار خواهران و یک شبستان کربلا برای آقایان در نظر گرفته شده است، از طرفی منادیان سلامت با استفاده از 600 خادم خانم و آقا به صورت افتخاری در روزهای 14 و 15 و 16 شعبان به ارائه خدمت می پردازند.

کد خبر 1157356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha