نمایش تولیدات تجسمی حوزه هنری مازندران در دانشگاه آکتائو

معصومی گرجی گفت: ۷۱اثر هنری از تولیدات حوزه هنری مازندران ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه جاری در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(۲۳اسفند) در آئین رونمایی پوستر نمایشگاه آثار هنرمندان مازندران که در قزاقستان برپا می شود، اظهار کرد: طی رایزنی های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان (دکتر حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول ایران در اکتائو) آثار هنرمندان استان مازندران با هدف معرفی آداب و سنن مازندران در کشور قزاقستان به نمایش درخواهد آمد.

 

رئیس حوزه هنری مازندران ضمن اشاره به حضور ایرانیان در شهر آکتائو ادامه داد: با تمام مرزبندی های موجود، اشتراکات و یا نزدیکی‌های فرهنگی در برخی زمینه ها با کشور های حوزه دریای خزر باعث شده مسئله فرهنگ و آیین و مولفه های زیست بوم برای دیگر کشورها امری جذاب و قابل توجه باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه یسه نوف کاسپین محل حضور فرهنگ پژوهان و محققانی است که مخاطبان این نمایشگاه خواهند بود، افزود: حوزه هنری مازندران در سند جدید تحول خود، به عنوان پرچمدار هنر آئینی و سبک زندگی، مأموریت های مشخصی در این زمینه ها با رویکرد تولید و فعالیت های فرهنگی هنری یافته است و این نمایشگاه فرصتی در عرصه بین‌المللی است تا بتوانیم به معرفی این فرهنگ غنی پر از حماسه و پهلوانی، مردمان سختکوش و معتقد بپردازیم.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه ۷۱ اثر هنری از تولیدات ۴۰هنرمند حوزه هنری مازندران در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می شود، گفت: آثار یاد شده از تولیدات دوسال اخیر این مرکز در رشته های نگارگری، خوشنویسی(با موضوع فرهنگ و ادب مازندران و اشعار علامه حسن زاده آملی به عنوان یکی از مفاخر جهان اسلام) و عکس (با موضوع فرهنگ، آداب، آیین، معماری و مناظر مازندران_ از مجموعه کتاب عکس سامون) می‌باشد. و در کنار این آثار بخشی از پوشش محلی و ابزار و ادوات سنتی زندگی مردم مازندران نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ۷۱اثر شامل ۲۰اثر خوشنویسی و نگارگری(تجسمی) ۲۳اثر عکس و ۲۸اثر صنایع دستی به ارزش ۱۴۳میلیون تومان است و یادآورشد: نمایشگاه تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه یسه نوف کاسپین آکتائو ۱۵ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

معصومی با بیان اینکه پوشش مازندران در قالب عروسک هایی توسط سرکارخانم مشرفی عروسک ساز مازندرانی تولید و در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، گفت: تلاش داریم هفته های فرهنگی مازندران را در کشورهای همسایه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه تفکر شیعه را می توان با زبان هنر عرضه کرد، افزود: درآثار ارائه شده برای نمایشگاه آکتائو علاوه بر معرفی قیام عاشورا، محرم، آئین های مازندرانی ها در عزاداری سیدالشهدا(ع)، بوم، آئین، جغرافیا، زیست و... استان نیز مورد توجه بوده است.

 

معصومی گفت: پوستر این نمایشگاه به همت جمال الدین رمضانی گرافیست برجسته کشور از هنرمندان نامی مازندران طراحی شده است.

کد خبر 1157684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha