جوان مومن به انقلاب و آرمان ها، پیشتاز حرکت های انقلابی/ استفاده از جوانان در پست های مدیریتی، نیاز کشور است

امام جمعه و استاندار کرمان در پیام های جداگانه ای به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام؛ نکاتی راجع به جوانان متذکر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پیامی به مناسبت ۱۱ شعبان المعظم، خجسته زاد روز باسعادت حضرت علی اکبر و روز جوان آورده است: 

 


جوانی؛ طلیعه و بهار عمر است و یقیناً هیچ دوره ای از زندگی نمی تواند به اندازه آن در پیرووزی و کامیابی و حتی شکست های یک شخص، موثر واقع شود.

 

 

فرصتی است که برخلاف خیلی از موقعیت ها، دیگر تکرار نمی شود و از این رو، آن را طلایی ترین دوران ندگی یک فرد می نامند.

 

 


یکی از مولفه های مهم "جوان تراز انقلاب اسلامی"حضور فعال در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و نظامی است؛ هرکجا به جوان مومن انقلابی نیاز بود، او باید پیشقدم باشد.

 

 


هیچ کس نمی تواند نقش بی بدیل جوانان در به ثمر نشستن نهضت اسلامی را منکر شود؛ این حضور فعالانه در کنار پیر و مراد انقلاب، باعث به ثمر نشستن نهالی شد که تا همیشه ی تاریخ، به یادگار خواهد ماند.

 

 


در اندیشه ی امامین انقلاب "نیروی انسانی جوان و کارامد" و البته با پایه های عمیق دینی، مهمترین ظرفیت یک کشور برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به شمار می آید.

 

 

طبق فرمایشات ایشان می توان به شاخصه هایی چون بصیرت، عدالت خواهی، معنویت، انقلابی گری، علم، خودباوری، اخلاق مداری و اثرگذاری برای یک جوان تراز انقلاب که رسالت تمدن سازی را برعهده دارد، اشاره کرد.

 

 

 


جوان مومن به انقلاب و مبانی آن و جوان معتقد به آرمان ها می تواند پیشتاز حرکت های انقلابی بوده و خودش را برای مسئولیت های بزرگ آماده کرده و در راه تحقق آن ثابت قدم باشد.

 

 

 


اینجانب؛ ضمن گرامیداشت میلاد سراسر نور سلاله ی حسینی، حضرت علی اکبر علیه السلام ، روز جوان را به همه جوانان تمدن ساز دیار کریمان تبریک عرض عرض کرده و امیدوارم با اتکال بر ظرفیت های ناب جوانی، قله های رفیع موفقیت را فتح کرده و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که شما جوانان محور تحقق آن هستید، کوشا باشید.

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان هم در پیامی تصریح کرد: جوانی، فرصت بی بدیل زندگی و سرآغاز استحکام شخصیت و ظهور و بروز استعدادهای انسانی است.

 

 

 

جوانان به عنوان عظیم‌ترین منبع نیروی انسانی کارآمد و سرمایه اجتماعی در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

 

 

 

 

پتانسیل بالا، ظرفیت‌های عظیم و سرمایه انسانی نسل جوان جای خود را در ساختارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع تثبیت نموده است. جوامعی که این منبع سرشار انسانی را در اختیار دارند باید آینده ای امیدبخش را پیش روی خود ترسیم کنند.

 

 

 

 


بدون تردید اعتلاء و توسعه جامعه با برنامه ریزی برای بهره مندی از توانایی نسل جوان امیدوار و بانشاط در حوزه های مختلف عملی می شود که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

 

 

 

 

استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص در انتصابات و پست های مدیریتی جدید ضرورت و نیاز کشور است.

 

 

 

نسل جوان برای حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب باید مطالبه‌گر، مسئولیت‌پذیر، متعهد و ثابت قدم بوده و افق مشخص و شناخت صحیحی از صحنه‌های اجتماعی داشته باشد.

 

 

 


جوانان ایران زمین بعد از پیروزی انقلاب تاکنون موفقیت های بسیار زیادی را در بخش های مختلف کسب کرده اند و هر جایی که میدان برای جوانان باز شده پیروزی از آنِ کشور بوده است که شاخص‌ترین آن حضور شجاعانه جوانان ایران اسلامی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس است.

 

 

 

به طور قطع انقلاب اسلامی با همت جوانان و مردم خود مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهد داد. اگر به نسل جوان فرصت داده شود، نشان می‌دهند که دغدغه نظام و انقلاب اسلامی را دارند. 

 

 

 


از مسئولان دستگاه‌های اجرایی می خواهم با رویکرد جوان گرایی بر اساس یک مدل منطقی، جوانان شایسته، توانمند و متعهد را در امور جامعه به کار گیرند و در همه بخش‌ها جوان گرایی و جوان سپاری را حاکم کرده و زمینه‌های فرهنگی و علمی را به نحوی آماده سازند که  نسل نوی پرانگیزه و آرمانگرا و پرشور، برای تحقق ایرانی اسلامی آباد و متمدن ساز در مسیر تحول و پیشرفت جامعه قرار گیرد. امید است با استفاده از تجربیات مدیران سابق، نسل گذشته راهنما و هادی جوانان باشند تا جوانان مستعد و خلاق آنگونه که می خواهند و باور دارند جامعه خود را شکوفا سازند.

 

 

 

 


اینجانب ضمن پاسداشت تلاش های بی دریغ جوانان این مرز و بوم و تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به تمامی جوانان عزیز استان کرمان، روحیه جوانان در پیشبرد اهداف و پرچمداری امور را ارج نهاده و موفقیت، سربلندی و شادکامی جوانان ایران اسلامی را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند بزرگ خواهانم. 

 

کد خبر 1157723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha