طرح نوروزی هلال احمر در ۱۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای استان زنجان آغاز شد

موسوی از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی در ۱۵ پایگاه ثابت و موقت این استان خبرداد و گفت: امسال چهار پایگاه موقت به تعداد پایگاه های امداد و نجات استان زنجان به منظور ارائه خدمات مطلوب به هموطنان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در جاده های پرتردد و پر خطر  این استان اقدام به استقرار پست های موقت و در قالب طرح ملی امداد ونجات نوروزی با بکارگیری آمبولانس، خودروی پشتیبان و نیروهای عملیاتی در جاده های پر تردد و مبادی ورودی شهرها به منظور اجرای سریع عملیات های امداد رسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی کرده ایم.

 

سید قاسم موسوی تاکید کرد: امسال در طرح نوروزی پایگاه های موقت در چهار مسیر ارتباطی استان زنجان شامل،  عوارضی آزادراه زنجان – تبریز، پلیس راه جاده ترانزیت زنجان – میانه، پایگاه قلعه حسینیه در جاده ترانزیت زنجان – قزوین  و مجتمع تجاری لاله شهر هیدج راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر پایگاه های ثابت و موقت  امداد و نجات جاده ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، خرم دره، طارم، ماهنشان و ایجرود فعال شده است.

 

موسوی اظهارداشت:  طرح نوروزی هلال احمر استان از امروز 25 اسفند آغاز و به مدت بیست روز تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 200 نفر روز نیروی امداد و نجات  اعم از عوامل اجرایی و نجاتگران در 15 پایگاه به صورت شبانه روز مستقر هستند که در حوادث احتمالی اقدام به ارائه خدمات برای هموطنان خواهند کرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر 16 دستگاه خودروی آمبولانس، خودروی نجات و کمک دار سبک و سنگین هر کدام 10 دستگاه، موتور آمبولانس پنج دستگاه، آرگو 2 دستگاه، آنست و ارتباطات نیز هر کدام یک دستگاه بکارگیری شده است.

 

موسوی خاطرنشان کرد: از ششمین روز فروردین سال آینده تا 14 این ماه نیز یک دستگاه بالگرد جمعیت هلال احمر در استان مستقر خواهد شد.

 

وی یادآوری کرد: تیم های عملیاتی واکنش سریع، کوهستان، سیلاب و تیم توانای خواهران نیز در سطح استان زنجان در آماده باش برای امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره 112 برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

 

موسوی ادامه داد: علاوه بر خدمات امدادی در نوروز، واحد جوانان هلال احمر نیز بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه را با شعار جوانان هلال احمر "سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی"، "عیدی برای همه" ، "سفر مسئولانه در قرن جدید – قرن امید" را در سه پست ثابت و توسط چهار  اکیپ سیار اجرا می کنند.

 

وی اضافه کرد:  پویش هلال رحمت نیز به منظور جمع آوری کمک های خیرین، نیکوکاران  با هدف تهیه بسته های غذایی و معیشتی برای خانواده های کم برخوردار در شب های قدر توسط واحد داوطلبان هلال احمر استان زنجان راه اندازی شده است.

کد خبر 1158508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha