فعالیت هیأت صلح یاران رضوی در استان اردبیل آغاز شد

ستاد صبر استان با ابلاغ رئیس کل دادگستری استان خادمان رضوی را به عنوان هیات صلح یار انتخاب و فعالیت های این هیات امروز ۲۵ اسفندماه با حضور رئیس توسعه حل اختلاف استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ستاد صبر استان با ابلاغ رئیس کل دادگستری استان خادمان رضوی را به عنوان هیات صلح یار انتخاب و فعالیت های این هیات امروز 25 اسفندماه با حضور رئیس توسعه حل اختلاف استان آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام «حسین علوی» در این آئین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه عید بزرگ نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) به همه مشتاقان آن حضرت، گفت: تاسیس شورای حل اختلاف برای تقویت جایگاه دستگاه قضایی طبق رویکرد رئیس اسبق قوه قضائیه مرحوم آیت الله شاهروی از سال 1380 شاهد بهبود فرآیند رسیدگی به پرونده قضائی شدیم.

 

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: با ایجاد اتاق مصالحه در کنار فرآیندهای رسیدگی به پرونده های قضائی شاهد تغییر در بازتاب فعالیت های قوه قضائیه را شاهد بودیم و این روند سرمنشا تاسیس شورای حل اختلاف در کشور شد.

 

وی اعلام داشت: استان اردبیل نیز همانند سایر نقاط کشور شاهد افزایش میزان صلح و سازش و عملکرد خوب از سوی شوراهای حل اختلاف بودیم حتی چندین سال پشت سر هم مقام اول کشوری را در زمینه صلح و سازش را از آن خود کرد.

 

حجت الاسلام علوی ادامه داد: با تشکیل ستادهای صبر که از سه کلمه صلح بخشایش رضایت تشکیل شده جایگاه صلح و سازش در قوه قضائیه تقویت شد و شاهد تشکیل هیئت های مختلف از جمله هیات جهادی بخشایش، هیات صلح امامزاده سید صدرالدین، هیات صلح مساجد، هیات صلح هنرمندان در استان اردبیل هستیم.

 

رئیس توسعه حل اختلاف استان افزود: از همدلی و همکاری همه اقشار در تشکیل این صلح یاران تقدیر و تشکر می کنم و امیدواریم بتوانیم همچون سال های قبل بتوانیم این فریضه الهی را به یک فرهنگ اصیل تبدیل کنیم.

 

در ادامه این مراسم، «علی حسن زاده» با بیان این مطلب که خادمان رضوی در استان برای خدمت رسانی به همه اقشار آسیب پذیر استان آمادگی دارد، اظهار داشت: جمعی از جوانان انقلابی استان دور هم جمع شده اند تا در فعالیت اجتماعی برای کمک به محرومان پیشقدم باشند و آمادگی کامل دارند تا به عنوان خادمان رضوی در این راه گام بردارند.

 

رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل خاطر نشان کرد: هم اکنون 20 کانون خدمت رضوی در تخصص های مختلف در سطح استان فعال هستند طبق تکالیف تعیین شده برای محرومان انجام وظیفه می کنند.

 

حسن زاده با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین رویکردهای خادم یاران رضوی در استان است، یادآور شد: لطف و الطاف نورانی امام هشتم در دل تک تک ایرانیان جایگاه ویژه دارد و به عنوان خادمان آن حضرت تلاش می کنیم تا به صورت جهادی و انقلابی در ارائه خدمات به عنوان مردم پیشگام و پیشقدم باشیم.

 

وی تاکید کرد: انتخاب این اقشار به عنوان مروجان فرهنگ صلح و سازش عنایتی است که امیدواریم در این راه نیز بتوانیم تاثیرگذار و شایسته عمل کنیم.

 

در پایان این مراسم احکام ابلاغی رئیس کل دادگستری استان قرائت و به اعضای صلح یاران خادمان رضوی اهدا شد تا خدمات خود را در راه فرهنگ سازی صلح و سازش آغاز کنند.

 

کد خبر 1158562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha