همکاری مردم کرمان در عبور موفقیت آمیز از پیک کرونا/ لزوم حفظ وضع موجود با واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی

جلالی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که با همکاری مردم پیک کرونا را با موافقیت پشت سر گذاشتیم اما نباید دچار خطای راهبردی بشویم؛ تأکید کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را باید حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، چهارشنبه شب(۲۵ اسفند) با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که با همکاری مردم پیک کرونا را با موافقیت پشت سر گذاشتیم اما نباید دچار خطای راهبردی بشویم؛ تأکید کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را باید حفظ کنیم.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: با توجه به واکسیناسیون گسترده جنس محدودیت ها با گذشته متفاوت شده و در بستر سامانه امید مدیریت هوشمند اعمال می شود که در حوزه اصناف با همکاری اتحادیه و خود اصناف بالغ بر ۷۰ درصد اصناف کد رهگیری سلامت را دریافت کردند.

 

 


وی ادامه داد: برخی اصناف که همکاری نمی کنند متضرر می‌شوند لذا تقاضا داریم ۳۰ درصد باقیمانده نیز اقدام کنند زیرا محدودیت هایی برای آنها اعمال خواهیم کرد پس همانطور که تا الان همکاری خوبی داشتند آن را ادامه بدهند.

 

 

جلالی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت، سیاستگذاری خوبی است اما گاهی در اجرا مشکلاتی ایجاد می شود و ایده خوبی امسال در ستادمدیریت بیماری کرونا در نظر گرفتیم که از همه ظرفیت های حاکمیتی از جمله بسیج و .... برای نظارت استفاده می کنیم و در روستاها و مناطق ییلاقی مدیریت کرونا به دهیاران و بخشداران و فرمانداران واگذار شده و تیم هایی شکل گرفته که وضعیت را روزانه رصد و گزارش می کنند.

 

 

وی در خصوص آمادگی استان برای پذیرش میهمانان نوروزی هم گفت: ارتباط خوبی بین ستاد کرونا و ستاد نوروزی شکل گرفته و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می شود و در مزار شهید سلیمانی با ستاد مکتب در کرمان جلساتی برگزار شده و با همکاری و همدلی مسئولان و مردم فضا آماده است برای اینکه یک نوروز خوب پیش رو داشته باشیم.

 

 

جلالی تصریح کرد: نظارت بر ترددها از طریق سیستم ناجا رقم می‌خورد و شایعاتی است که افراد واکسن نزده یک میلیون تومان جریمه خواهند شد در حالیکه هیچ محدودیتی برای ترددها نخواهیم داشت مگر برای کسانی که واکسن نزدند و مبنا هم دو دز واکسن است اما توصیه می کنم دز سوم هم تزریق کنند.

 

 

وی لزوم نظارت بر اقامت گاه ها را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: در خصوص نمایشگاه ها و بازارچه ها، از طریق تیم های نظارتی با ظرفیت خانه های بهداشت و تیم های مردمی و نیز نظارت هوشمند انجام می شود.

 

کد خبر 1158678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha