۲۹ ایستگاه نوروزی در سراسر استان اصفهان افتتاح شد

۲۹ ایستگاه نوروزی شامل ۱۰ ایستگاه ایمنی و سلامت و ۱۹ نوروزگاه روستایی در آستانه سال نو در سراسر استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهران زینلیان« در جلسه رصد تصادفات استان اصفهان با اشاره به فعالیت های نوروزی برای سال جدید اظهارداشت: حجم سفرهای این ایام به دلیل گذر از دو سال شرایط کرونایی افزایشی خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: تلاش برای خدمات رسانی به مسافران و تامین امنیت و امینی سفر از اهمیت خاصی برخوردار است که پلیس و راهداری و حمل و نقل در این خصوص فعالیت دارند.

وی با اشاره به راه اندازی 10 ایستگاه ایمنی و سلامت در سطح جاده های این استان گفت: این ایستگاه ها بستری برای توقف خودرو و استراحت رانندگان برای کاهش تصادفات می باشد که دستاوردهای آن در سال های گذشته

مطلوب بوده است.

زینلیان ادامه داد: 19 نوروزگاه روستایی و عشایری در سطح جاده ها نیز علاوه بر معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری مناطق روستایی برای استراحت رانندگان اهمیت دارد.

وی از مسئولان امر خواست تا نظارت بیشتری بر تردد خودروها و برخورد با تخلفات حادثه ساز داشته باشند و با تقویت نوروزگاه ها و ایستگاه های ایمنی و سلامت به استراحت رانندگان و کاهش حوادث کمک کنند.

*فوت بیش از 600 نفر در تصادفات

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: امسال بالغ بر 600 نفر در حوادث ترافیکی جان باخته اند که رتبه چهارم کشور را داریم.

«مهدی حضری« مشارکت بین بخشی و همکاری دستگاه های اداری برای کاهش تصادفات را مهم خواند و اذعان داشت: این اقدام در سطح استان انجام شده که رفع حادثه خیری نقاط و آشکار سازی و نصب علائم توسط راهداری و حمل و نقل انجام شده است.

وی با بیان اینکه آمار مسافرت ها در نوروز افزایشی است، خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری و پلیس در 94 نقطه پر حادثه مستقر و تردد خودروها را کنترل می کنند.

 

*خواب آلودگی و خستگی مهمترین عامل تصادفات جاده ای

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان به بررسی عوامل تصادفات اشاره کرد و اظهارداشت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان خصوصا در نزدیکی شهرها مهمترین عامل تصادفات بوده و عدم رعایت حق تقدم، تجاوز به چپ، تغییر مسیر

ناگهانی و نقص فنی از دیگر عوامل انسانی بروز حوادث ترافیکی در جاده های استان بوده است.

 

سرهنگ «اصغر زارع« تلاش پلیس را برای کاهش تصادفات یک عزم جدی بیان کرد و افزود: در ایام نوروز گشت های پلیس فعال و نظارت های همگانی در کنار آموزش و کنترل ترددها انجام می شود.

وی نقش ایستگاه های ایمنی و سلامت و نوروزگاه ها را در کاهش حوادث مهم خواند و از رانندگان خواست تا قوانین را رعایت و در هنگام خستگی از ادامه مسیر خودداری کنند.

 

کد خبر 1159397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha