۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند/ بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی کشور است

قادری جامعه تحت پوشش بهزیستی در سطح کشور را هفت میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این مقدار برابر با هشت درصد جمعیت کشور است که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علی محمد قادری» ظهر امروز (دوشنبه ۱ فروردین) در حاشیه بازدید از تالاب شادگان به تبریک عید نوروز، با اشاره به رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: سازمان بهزیستی تلاش می کند در عین حفظ کرامت و عزت نفس جامعه هدف با رویکردهای علمی و تخصصی به خدمتگزاری بپردازد و تمام اهتمام خود را برای از بین بردن فقر و معلولیت به کار می برد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور به جلوه‌ های فرهنگ ایثار، شهادت، شهامت و ازخودگذشتگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وجود این فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت ایران دشمنان و ابرقدرت‌ ها را به زانو در آورده است و جوانان تحت پوشش بهزیستی باید با این فرهنگ آشنا شوند.

 

وی تصریح کرد: افراد دارای معلولیت، نابینایان، ناشنوایان، افراد دارای مشکلات روانی، زنان سرپرست خانوار، افراد بی سرپرست و یتیم که در مراکز نگهداری می شوند و سایر افراد تحت پوشش بهزیستی متاثر از آسیب های نوپدید، عمده کسانی هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

 

قادری جامعه تحت پوشش بهزیستی در سطح کشور را هفت میلیون نفر عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد برابر با هشت درصد جمعیت کشور است که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

 

وی ابراز کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از اساسی ترین ارکان و نهادهای حمایتی در کشور توفیق خدمت به جامعه هدف را دارد که با هم افزایی بیشتر با سایر ارگان ها از جمله شهرداری ها به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به افراد تحت پوشش است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم حضور بنگاه های اقتصادی توانمند در استان خوزستان، تاکید کرد و گفت: در این استان وجود پالایشگاه، پتروشیمی و سایر بنگاه های تجاری وجود دارد که باید در راستای مسئولیت های اجتماعی به بهزیستی کمک کنند تا محرومیت زدایی شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه هایی مانند شهرداری نیز باید برای شناسایی آسیب های اجتماعی در کنار بهزیستی باشند خاطر نشان کرد: با همکاری این ارگان ها می توان در مقوله توانمندسازی افراد جامعه هدف گام برداشت.

 

کد خبر 1159678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha