حمایت از تولید به معنای دادن چک سفید امضا به تولیدکنندگان بی کیفیت و‌ گران نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید،گفت: حمایت از تولید به معنای دادن چک سفید امضا به تولیدکنندگان بی کیفیت و‌گران نیست.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی شبستان با اشاره به عملیاتی شدن شعار تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها،گفت: تلاش  شد که به تولید اهمیت داده شود رویکرد دولت سیزدهم هم همین بوده است در همین راستا شاهد این بودیم که حمایت های جدی از کشاورزان توسط  مجلس با قانون قیمت گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی شد .در واقع تلاش جدی برای تقویت تولید  شد.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: سالانه حدود ۱۹و‌نیم میلیون تن نهاده های دامی داریم .این وضعیت شکننده ای که در حوزه بازار گوشت ،مرغ و تخم مرغ شاهد هستیم به دلیل این است که ما نیازمند واردات در حوزه نهاده های دامی هستیم در حالیکه کشور این ظرفیت را دارد که حداقل دوسوم این نیاز را در داخل کشور چه کنجاله سویا و چه ذرت را در خود کشور تولید کنیم .

 

وی ادامه داد: الان در حوزه سواحل مکران این آمادگی را داریم که نیاز کشور به میوه های گرمسیری را تامین کنیم و از ۷۰۰میلیون دلار وارداتی که برای میوه های گرمسیری داریم جلوگیری شود.

 

سعیدی تاکید کرد: بخشی از دولت پای کار است اما متاسفانه در همین عرصه شاهد فعالیت مافیای وارادت هستیم که به نوعی سعی می کنند این اتفاق نیفتد اما این مسئله  را باید در نظر داشته باشیم که حمایت از تولید به معنای دادن چک سفید امضا به تولیدکنندگان بی کیفیت و‌گران نیست تا الان به اندازه کافی از صنعت خودروسازی حمایت شده است اما نشان داده اند که بنای این را ندارند که کیفی سازی اتفاق بیفتد ‌‌در حوزه قیمت ها هم وقتی با قیمت خودروهای دیگر نقاط دنیا مقایسه می کنیم شاهد هستیم که هم خودرو بی کیفیت و هم گران به مردم تحویل می دهند .

 

وی افزود: در حوزه لوازم خانگی علی رغم اینکه رهبری ورود پیدا کردند ولی بازهم تولیدکنندگان لوازم خانگی نتوانستند شروطی که رهبری مطرح کرده بودند که باید حداقل قیمت و حداکثر کیفیت باشد را لحاظ نکردند در برخی از حوزه هم دولت و هم مجلس اقداماتی انجام دادند که از بسترهای تولید حمایت شود اما برخی از تولید کنندگان به دنبال انحصار و رانت هستند .

کد خبر 1160116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha