نام گذاري سال‌ ها به تناسب ضرورت ها و شرايط کشور صورت می گیرد

امام جمعه موقت پاتاوه به بیان و ترسيم سياست‌هاي کلي نظام از جانب مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: نام گذاري سال‌ ها به تناسب ضرورت ها و شرايط کشور يکي از روش‌هاي ترسيم سياست‌هاي کلي نظام محسوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی مومن خوش خو نژاد» ظهر امروز جمعه (5 فروردین ماه) در نخستین هفته از اقام نماز عبادیف سیاسی بخش پاتاوه در سال جدید با توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با موضوع ؛حب الدنیا، به عنوان یکی از دلایل غفلت به ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: ریشه حب دنیا هم حب نفس است که آن هم حب دنیاست. تمام فسادهایی که در بشریت پیدا شده از اوّلی که بشریت تحقق پیدا کرده تاکنون و تا آخر، منشا آن همین حب نفس است.

 

امام جمعه موقت پاتاوه حسن ختام خطبه عبادی را با ذکر روایتی از امام هادی علیه السلام و بیان داستانی به پایان رساند و افزود: «انمّا الدُّنیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ و خَسِرَ آخَرُونَ؛ و برداشت ما این است که حب دنیا باعث می شود آدم آزمند و حرص و ارزوهایی طولانی داشته باشد».

 

وی در خطبه سیاسی نماز به تشریح نام گذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب در چند دهه گذشته تاکنون گریزی زد و اظهار کرد: یکی مسئله نام گذاری سال بوده که هر ساله توسط مقام معظم رهبری اعلام می شود.

 

خوش خو نژاد ادامه داد: سال هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي به ملت بزرگ و شريف ايران، چارچوب هاي اصلي و افق‌هاي پيش رو در سال جديد را براي مسئولين و مردم بيان مي‌فرمايند.

 

امام جمعه موقت پاتاوه به بیان و ترسيم سياست‌هاي کلي نظام از جانب مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: بر اساس قانون اساسي کشور ترسيم و ابلاغ سياست‌هاي کلي نظام و جهت گيري کشور بر عهده رهبري نظام است.

 

وی با بیان اینکه اين وظيفه از طرق مختلف از جمله سخنراني ها، ابلاغ ها، نامه ها، دستور و در پاره اي موارد حکم حکومتي به اجرا در مي آيد، عنوان کرد: «نام گذاري سال‌ها به تناسب ضرورت ها و شرايط کشور يکي از روش‌هاي ترسيم سياست‌هاي کلي نظام محسوب مي‌شود که مقام معظم رهبري آن را تعيين مي‌کنند».

 

وی افزود:یکی از مسائل مهمی که رهبری انقلاب سالهاست در آغاز هر سال جدید به آن اشاره دارند، مسئله‌ «تولید و اشتغال زایی» است.

 

خوش خو نژاد در فراز پایانی خطبه سیاسی یکی از مشکلات اساسی کشور (تولید) را متوجه دولت گذشته دانست و به جنگ یک ماهه روسیه و اکراین اشاره کرد و ادامه داد: مسئله‌ای که متاسفانه در  دولت قبل مورد بی توجهی قرار گرفت (تولید) و مشکل اصلی کشور هم همین مسئله بود و بی توجهی به این مسئله آن همه مشکل را ایجاد کرد.

 

امام جمعه موقت پاتاوه یکی از مهم ترین مسائل این روزها را جنگ روسیه و اکراین دانست و افزود: گاهی سوال می‌شود که حق با کدام است، در دین مبین اسلام هر نوع جنگی برای کشور گشایی ممنوع بوده، اما مسئله‌ای که کمتر مورد توجه واقع شده، تبعیضی است که در این جنگ اتفاق افتاد.

 

وی با ذکر سوالی، خاطرنشان کرد: چطور می شود به خاطر حمله‌ روسیه به اکراین این همه کشور اجماع کرده و انواع و اقسام تحریم را برعلیه کشور روسیه اعمال کنند، ولی در جای دیگر چشم خود را بر جنایات رژیم اشغالگر قدس، ال سعود و.... ببندند.

 

خوش خو نژاد گفت: چه چیزی باعث شده که روسیه را از تمامی رقابت های ورزشی حذف کنند ولی عربستان را حمایت کنند و حتی میزبانی جام باشگاه‌ها را به آنها بدهند؟ آیا این همه کودکی که در یمن شهید می شوند انسان نیستند؟ فقط چشم آبی ها‌ی یهودی اکراین انسان هستند؟

کد خبر 1160392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha