برگزاری جشن روز نیکشهر با حضور باشکوه مردم و مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر از برگزاری جشن روز نیکشهر با حضور باشکوه مردم و مسافران نوروزی در کمپ گردشگری سه‌راهی نیکشهر خبر داد.

خیرالنسا امیری در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: مراسم گرامیداشت ۵ فروردین روز نیکشهر با حضور پرشور مردم و مسافران نوروزی و نیز مسئولان شهرستان در کمپینگ گردشگری واقع در سه‌راهی نیکشهر برگزار شد.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر افزود: این مراسم با هنرمندی گروه‌های موسیقی و شاعران سراسر استان در شهرستان نیکشهر و به‌صورت متفاوت‌تری از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شعرخوانی شاعران برجسته استان، طبخ و توزیع غذاهای محلی و نمایش صنایع‌دستی منطقه از برنامه‌های دیگری بود که در این مراسم اجرا شد.

امیری اذعان کرد: پنجم فروردین هم‌زمان با ایام نوروز به نام روز نیکشهر نامگذاری شده که در تقویم گردشگری استان نیز ثبت شده است.

وی خاطرنشان ساخت: هرسال در این روز جشنواره‌های مهم از جمله جشنواره میرکمبر که از اسطوره‌های شهرستان نیکشهر بوده، برگزار می‌شود.

 برگزاری آئین نوروزگاه در موزه منطقه‌ای جنوب شرق با اجرای برنامه‌های فرهنگی


رئیس موزه منطقه‌ای جنوب شرق گفت: آئین نوروزگاه هر روز تا پایان ستاد نوروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی و شاد در موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برگزار می‌شود.

خدیجه براهویی اظهار کرد: در آغاز قرن جدید و بهار ۱۴۰۱ آئین نوروزگاه در موزه منطقه‌ای جنوب شرق هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های فرهنگی و شاد برگزار شد.

رئیس موزه منطقه‌ای جنوب شرق افزود: برپایی بازارچه صنایع‌دستی، چیدمان سفره هفت‌سین با نماد بی‌بی نوروز و اجرای موسیقی و رقص محلی از برنامه‌هایی است که در این نوروزگاه اجرا شد.

وی ادامه داد: عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی در ۷ غرفه، توزیع بروشور تخصصی موزه، بروشور و کتابچه معرفی استان و نقشه استان برای رفاه گردشگران و آشنایی آنها با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان هرروز در موزه منطقه‌ای حنوب شرق صورت می‌گیرد.

براهویی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت نوروز تا پایان ستاد نوروزی هرشب اجرای موسیقی و رقص محلی برای بازدیدکنندگان و گردشگران انجام می‌شود تا لحظات شاد و خاطره به یادماندنی از استان سیستان و بلوچستان برای آنها باقی بماند.

کد خبر 1160474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha