۸۶۸ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی اقامت کردند

فولادی از اقامت ۸۶۷ هزار و ۹۹۵ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن علی فولادی» امروز (۷ فروردین) در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی با اشاره به افزایش حجم ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان اظهار کرد: از ۲۷ اسفند تا ششم فروردین ۵۲۱ هزار ۷۴۴ مسافر و گردشگر از آثار تاریخی و ۷۲۹ هزار و ۸۰۹ نفر از آثار طبیعی خراسان جنوبی بازدید کردند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند بیان کرد: تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

 

فولادی از اقامت ۸۶۷ هزار و ۹۹۵ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های استان خبر داد و  گفت: در این مدت سه هزار و ۹۶۵ نفر در هتل‌های خراسان جنوبی اقامت کردند.

 

وی ادامه داد: همچنین ۶ هزار و ۱۰۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۲۹۳ نفر در مهمانپذیرها، ۱۲ هزار و ۹۱۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۶۸ هزار و ۳۵۱ نفر در طرح خانه مسافر و ۶۲۱ هزار و ۲۹۶ نفر هم در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ‌ها، بوستان‌ها و چادرهای مسافرتی) اقامت داشته‌اند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند افزود: ۳۹ هزار و ۱۸ نفر در تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش استان اسکان داده شدند همچنین در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمانسراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی، اسکان ۱۴ هزار و ۱۶ نفر گزارش شده است.

 

فولادی با بیان اینکه ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۲۰ غرفه ویژه ایام نوروز در استان فعال است، تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع‌ دستی استان در ۶ روز اول امسال یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشتند.

 

وی عنوان کرد: در این مدت ۷۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، خدمات مسافرتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی در سطح استان انجام شده است.

 

 

 

کد خبر 1160790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha