لزوم رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی خادمان مساجد/معاملات ملکی نیازمند استعلام اوقاف است

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه قطع شدن بیمه خادمان مساجد می تواند در زمینه خدمات رسانی درست به نمازگزاران و مراجعان به مساجد اثر سویی داشته باشد، گفت: انتظار می رود دولت سیزدهم برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی خادمان مساجد اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز(۱۰فروردین) در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، حدود ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۵ هزار رقبه است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) و تعزیه‌داری در ماه‌های محرم و صفر است که بخش عظیمی از موقوفات استان را شامل می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران افزود: طی ۳سال اخیر با بروزرسانی و انعقاد ۵۰ هزار سند اجاره موقوفات و ثبت ۲۸۲ وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.

 

وی بیان کرد: در حوزه عمرانی، اوقاف استان در کنار اجرای پروژه‌های طرح جامع در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند که طی ۳سال اخیر ۳۰ پروژه عمرانی موقوفات را به ارزش چهار هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرده و اکنون نیز ۱۰طرح سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش‌های تجاری، زیارتی، خدماتی، مسکونی، کشاورزی و صنعتی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در حال پیگیری است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه تمامی ادارات اجرایی اوقاف مازندران مستاجر موقوفات یا اشخاص هستند و تنها سه دانگ اعیان اداره کل اوقاف درتملک دولت است، گفت: درصورتی که تامین اعتبار از دولت شود می توانیم ساختمان اداری در زمین های وقفی بنا کنیم.

 


وی خاطرنشان شد: همسان سازی پرداخت کارکنان دولت دغدغه دولت است که امیدواریم در اوقاف نیز محقق شود.

 


حجت الاسلام حیدری به مطالبات معوقه موقوفات استان اشاره و بیان کرد: قالب دستگاه های اجرایی استان مستاجر اوقاف هستند که بخشی از آنها زمان اجاره نامه شان به پایان رسیده و بخشی هم بدون هماهنگی با اوقاف در این املاک مستاجر هستند که باید تعیین تکلیف شود.

 

 

وی گفت: استان مازندران پتانسیل بسیار خوبی دربحث خدمات دهی دارد اداره اوقاف جز ۵نهاد برتر در بحث ارائه خدمات در شرایط کرونایی بوده است.

 

 

حجت الاسلام حیدری  خدمات‌رسانی اوقاف در بحث درمانی را بی‌بدیل دانست و ادامه داد: در دوران کرونایی اوقاف مازندران با خرید دستگاه اکسیژن ساز، تجهیز اتاق عمل، خرید دستگاه ام. ار. ای و تولید ماسک و سایر فعالیت‌های پزشکی در استان همراه با دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

 


وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی از تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی تا توزیع بین بیمارستان ها و مردم اقدامات خوبی انجام شده، ادامه داد: همچنان این اقدامات دردست اجرا است.

 

 

حجت الاسلام حیدری  به تسریع در اجرای ۲۰۷ پروژه در دست اجرای اوقاف استان اشاره کرد و گفت: بحث تولید و سرمایه گذاری را پیگیریم.

 

 

وی یادآورشد: در بحث دانش بنیان اقدامات خوبی در دست اجرا است، ادامه داد: اوقاف بیشترین تجلیل در این حوزه دارد.

 

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در بحث تجهیز بیمارستان ها و ارائه خدمات به بیماران نیازمند نیز فعالیت هایی اجرایی می شود،  گفت: بیش از ۲۰۰هزار سبد کالا توزیع می شود.

 

 

وی به اجرای طرح افق در سطح امامزادگان استان اشاره کرد و افزود: در بهسازی مسجد جامع ساری و امامزاده عباس علیه السلام ساری نیز اقداماتی در دست اقدام داریم.

 

 

حجت الاسلام حیدری از برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: توزیع سبد معیشتی را درماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

 

 

وی با بیان اینکه جزء خوانی قرآن کریم را در ماه رمضان خواهیم داشت و افزود: مراسم های ویژه لیالی قدر را در دستور کار داریم.

 

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اينکه  سازمان‌ها و نهادها قبل از هرگونه معاملات ملکی از اوقاف در خصوص وقفی بودن و یا نبودن اراضی استعلام بگیرند، گفت: بخشی از املاک موقوفه است و بدون هماهنگی اوقاف در آن املاک اقداماتی انجام می شود که غیر قانونی است.

 

 

وی با بیان اينکه تغییر کاربری بدون هماهنگی اوقاف نباید انجام شود، افزود: استعلام ها باید قبل از شروع هرگونه فعالیتی در روستاها و سایر اماکن استان از اوقاف اخذ شود.

 

 


حجت الاسلام حیدری با بیان اينکه طرح آرامش بهاری با حضور مبلغین قم و بومی در امامزادگان استان برگزار می شود، افزود: اسکان مسافرین نوروزی را هم داریم .

 

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴هزار مسجد در استان داریم ، گفت: بیش از ۲هزار خادم مسجد بیمه هستند. متاسفانه در بحث بیمه این خادمین مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود این مشکلات مرتفع شود تا خادمین به نحو شایسته ای ارائه خدمات داشته باشند.

 


حجت الاسلام حیدری به کارکردهای حوزه اجتماعی وقف در استان اشاره و بیان کرد: توجه به نیازهای روزجامعه  مهم است و اقداماتی نیز در این بحث درحال اجراست تا نیت واقفین به سمت رفع نیاز مردم سوق داده شود. از آن‌جمله وقف در حوزه کشف واکسن بیماری های ناشناخته، وقف در حوزه هسته ای، وقف در بحث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، حمایت از پارک های علم و فناوری استان، حمایت از دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت و... می باشد.

 

وی با بیان اینکه این نهاد آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مردم را در اجرای شعار سال (منویات نوروزی رهبری در بحث تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) دارد، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه مازندران با در اختیار داشتن ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در بحث تولید و اشتغال گام‌های اثرگذاری برداشته است.

کد خبر 1161506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha