تلفات تصادفات نوروزی ۶۴ درصد در خراسان جنوبی کاهش یافت

عباس زاده با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی ترددها در نوروز از کاهش ۶۴ درصدی کشته شدگان در حوادث رانندگی استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» عصر امروز (۱۴ فروردین) در شورای اداری استان با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه جاری، بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار نفر مسافر نوروزی در این استان اقامت کرده‌اند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند، ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ تردد استانی در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافته است.

 

عباس‌زاده اعلام کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت کشور، خراسان جنوبی رتبه هشتم کشوری را در زمینه ترددهای جاده‌ای به خود اختصاص داد.

 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی ستاد خدمات سفر، کاهش تلفات جاده‌ای بود، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون علیرغم افزایش ۶۵ درصدی ترددهای جاده‌ای اما هشت مورد فوتی در تصادفات جاده‌ای در استان داشته‌ایم که با توجه به ۲۲ مورد تلفات جاده‌ای در سال گذشته کاهش ۶۴ درصدی تلفات را شاهد هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در این ایام ۳۹ اکیپ راهداری به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمات به مسافران و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان هستند.

 

وی یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی میزان تصادفات جاده‌ای استان ۲۰ درصد افزایش داشت که باید ایمن‌سازی و شرایط ایمن‌تر برای مسافران و مردم فراهم شود.

 

عباس زاده با بیان اینکه در ایام طرح نوروزی ۸۲ پایگاه اورژانس و ۲ پایگاه اورژانس هوایی طبس و بیرجند فعال بودند، گفت: در این مدت ۱۱۲ ماموریت در قالب ۱۶۴ تیم عملیاتی هلال احمر ، خدمات مربوط به طرح ملی امداد و نجات ارائه دادند.

 

عباس‌زاده به فعال بودن ۹۸ مدرسه با هزار و چهار کلاس درس برای اسکان مسافرین نوروزی اشاره کرد و افزود: در تعطیلات نوروز امسال ۹ هزار و ۲۴۳ خانوار در قالب بیش از ۳۵ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان اسکان یافتند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۴۵ بقعه مبارکه استان برگزار شد، ادامه داد: مجموع زائرین طرح آرامش بهاری امسال بیش از ۶۲۶ هزار نفر بودند و همچنین در این مدت، ۱۵۰ هزار نفر در اماکن در نظر گرفته شده،‌ اسکان یافتند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از مبلغین نیز برای انجام امور فرهنگی و مذهبی به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند.

 

عباس‌زاده با اشاره به استقرار اورژانس هوایی طبس و بازگشایی مجموعه ارگ کلاه فرنگی بیرجند برای بازدید مردم و مسافران نوروزی، بیان کرد: شهرداری‌های ۳۱گانه استان با آماده‌سازی فضا و سیما و منظر شهری پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی بودند که در این مدت ۲۰۵ هزار نفر در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان داده شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه بازرسی و نظارت بر بازار و اصناف نیز ۱۵ هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام شد و در همین راستا ۴۰۰ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با همت دستگاه‌های مربوطه کالای اساسی مورد نیاز استان به موقع و به میزان کافی فراهم و عرضه شد، افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون خراسان جنوبی در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی و سایر اقدامات سفر جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

 

 

کد خبر 1162348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha