۸۵ هزار نفر از سایت موزه همدان بازدید کردند

مالمیر از اقامت ۱۲۰ هزار مسافر در استان همدان خبر داد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده در تعطیلات نوروزی بیش از ۸۵ هزار نفر از ساست موزه میدان امام خمینی(ره) بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علی مالمیر، شامگاه یکشنبه با اشاره به آمار نهایی ستاد خدمات سفر در نوروز 1401 گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین، ۷۷۲ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی، مذهبی و دست‌ساز استان همدان بازدید کرده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۳ فروردین‌ ۱۲۰ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند.

مالمیر گفت: از این تعداد، ۱۶ هزار و ۶۶۶ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۷۲۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۷۹ نفر در مهمان‌پذیرها و دو هزار و ۱۹۰ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۶۷۴ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۶ هزار و ۶۵۸ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۴ هزار و ۸۴۱ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در این مدت ۴۳ هزار و ۵۹۶ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و 5 هزار و ۲۵۷ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

مالمیر گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با ۳۵۰ هزار و ۹۵۱ مورد، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان با اشاره به استقبال گسترده مردم همدان و مسافران نوروزی از سایت موزه میدان امام خمینی(ره) افزود: چون این موزه هنوز افتتاح رسمی نشده، بلیت‌فروشی نداشته، اما براساس برآوردهای انجام شده در تعطیلات نوروزی بیش از ۸۵ هزار نفر از این مکان بازدید کرده‌اند.

مالمیر بیان کرد: در این مدت ۳۱۷ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی وبین ‌راهی صورت گرفته که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۷ فقره تشویقی صادر شده است.

 

کد خبر 1162395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha