جمهوری اسلامی ایران در حفظ حریم امنیتی و مسائل منطقه ای کوتاه نمی آید

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه در حفظ حریم امنیتی ایران و مسائل منطقه ای سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد، گفت: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران مسائل مذاکرات و رفع تحریم های ظالمانه را با قوت و تضامین مشخص همراه با راست آزمایی دنبال خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» ظهر امروز (۱۹ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه گستره بی نهایت رحمت الهی است و باید وارد این تالار عظیم ضیافت الهی شویم و از فرصت تقرب به حضرت حق استفاده کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نتیجه استفاده از فرصت روزه داری تقرب به خداوند است، ادامه داد: یکی از فرصت های دیگر ضیافت در ماه رمضان مسئله قرآن این کتاب الهی است و رهبر معظم انقلاب می فرماید:«ذکر طبیعتاً وسیله‌ی ارتباط است؛ اگر می‌خواهیم با خدا ارتباط داشته باشیم، با بهشت ارتباط داشته باشیم، با باطن عالی‌رتبه‌ی خودمان که خدای متعال برای ما قرار داده و میتوانیم به آن برسیم و به آن فعلیّت بدهیم، ارتباط [برقرار] کنیم، باید به یادش باشیم؛ اگر یاد رفت، غفلت حاصل خواهد شد و این غفلت همان چیزی است که در قرآن مکرّر نسبت به این غفلت پرهیز و زنهار داده شده».

 

وی ادامه داد: قرآن معجزه ابدی و کتاب زندگی است همانگونه که دین اسلام ابدی است و امروز تنها راه نجات بشر پیوند با قرآن و عترت است و فاصله گیری از این کتاب الهی در زندگی فردی و اجتماعی است که اینقدر شاهد فروپاشی خانواده ها هستیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه باید مساجد پایگاه قرآن باشد، بیان کرد: امروز جهالت مدرن با برنامه و‌ گستره جهانی دارد و تنها راه نجات بشریت پناه بردن به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز روز قطع رابطه سیاسی ایران با امریکا، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید دشمنان من و خودتان را دوست خویش قرار ندهید لذا بعد از ۱۵۰ سال که دولت ها با دیدگاه لیبرالی پیوسته به دنبال رابطه با دشمن بودند امام راحل فرمان این قطع رابطه با امریکا را به فال نیک گرفتند.

 

وی بیان کرد: دشمن می خواهد نفوذ ایران در منطقه و‌ مسایل امنیتی کشور را با مسئله برجام پیوند دهند در حالی که تحولات منطقه ای و برجام ماهیت جداگانه دارند و در این راستا فضاسازی مجازی و آدرس غلط دادن به نفع دشمن است.

 

حجت الاسلام نوفرستیبا تأکید بر اینکه در حفظ حریم امنیتی ایران و مسائل منطقه ای سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد، گفت: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران مسائل مذاکرات و رفع تحریم های ظالمانه را  با قوت و تضامین مشخص همراه با راست آزمایی دنبال خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت سالروز شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی و شهید صیاد شیرازی، تأکید کرد: باید همه هنرمندان در مسایل معرفتی و هنری مختلف و همچنین همه نیروهای مسلح از این شهیدان بزرگوار الگو بگیرند.

 

وی به شهادت دو روحانی جهادگر حجت الاسلام اصلانی و دارابی در حرم رضوی اشاره کرد و گفت: این روحانیون مجاهد در حاشیه مشهد اقدامات بسیاری انجام دادند.

کد خبر 1163710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha