آغاز مسابقات رمضانی در دبی

سی و نهمین دوره مسابقات ماه مبارک رمضان شامل مسابقات قرآن، حدیث و مسابقات فرهنگی به همت پلیس دبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  البیان، سی و نهمین دوره مسابقات ماه مبارک رمضان به همت اداره آگاهی امنیتی پلیس دبی و با مشارکت نظامیان و غیرنظامیان در دو بخش آقایان و بانوان آغاز شد و برای کسب رتبه های اول در مسابقات قرآن، حدیث و مسابقات فرهنگی با یکدیگر رقابت می کنند.

سرهنگ دکتر احمد محمد عبدالله آل علی، رئیس بخش آگاهی دینی در اداره اگاهی امنیتی تاکید کرد: این مسابقه هرساله شاهد حضور و مشارکت کارکنان در مسابقات ماه مبارک رمضان در سه رشته قرآن کریم، حدیث شریف و مسابقات فرهنگی است.

 

وی افزود: مسابقات رمضانی از سال 1983 میلادی تاکنون برگزار می شود و مورد حمایت و توجه فرماندهی کل پلیس دبی قرار گرفت. همچنین برای این مسابقات بودجه سالانه ای برای برگزاری و تجلیل از برندگان با جوایز ارزنده اختصاص می یابد.

آل علی گفت: مسابقه قرآن کریم متشکل از دو بخش است.بخش اول شامل حفظ انفرادی و تیمی، بخش دوم شامل تلاوت سوره مبارک انعام به صورت انفرادی و تیمی است.

 

رئیس بخش آگاهی دینی افزود: مسابقه حدیث شریف با هدف حفط و مطالعه 20 حدیث نبوی و آشنایی با احکام فقهی و آداب و فواید آن برگزار می شود. هدف از برگزاری مسابقه فرهنگی نیز تشویق همگان به تحقیق و مطالعه و پرسش در علوم مختلف دینی و فرهنگ عمومی است.

وی افزود: برگزاری مسابقات رمضانی همه ساله قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اعلام می شود. به رتبه های برتر هر مسابقه هدایای ارزشمندی در مراسم ویژه پلیس دبی اعطا می شود.

کد خبر 1164476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha