لزوم توجه به ساخت مسکن امن در برابر بلایای طبیعی/ به جای جمعیت، محرومیت ملاک عمل قرار بگیرد

امام جمعه کرمان بر لزوم توجه به مسکن امن با توجه به جدی بودن بلایای طبیعی در کشور تأکید کرد و خواستار رفع مشکل مسکن برای همگان به ویژه اقشار محروم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۲۱ فررودین) در دیدار مدیرکل و معاونین بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان با وی که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد در کشور به دستور امام راحل انجام شد؛ بر لزوم توجه به مسکن امن با توجه به جدی بودن بلایای طبیعی در کشور تأکید کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: عقبه علمی و مهندسی در این بخش باید مسکن را تبدیل به محل امن و آرام کند تا وقتی حادثه ای اتفاق می افتد دل خانواده ها نلرزد هرچند در سال های اخیر کارهای خوب و گام های بلندی برداشته شده و تلفاتی{مانند گذشته} نداریم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید باید همه مسکن ها در کشور را با بهره گیری از قابلیت علمی موجود امن کرد؛ ادامه داد: موضوع مهمی که در روستاها ضرورت دارد تا تکمیل و با سرعت بیشتری دنبال شود، طرح هادی است که خود دهها پرونده قضایی را مسدود می کند زیرا الان به اسم روستا اشتباه و تجاوز به حریم دولت می شود درحالیکه طرح هادی جلوی اینها را می گیرد.

 

 

 

 

 

امام جمعه کرمان یکی دیگر از مسائل مهم را مالکیت مشاع در روستاها خواند و گفت: اگر مراحل قانونی در این زمینه رعایت شود و تقسیم قطعی انجام شود، درصد قابل توجهی از پرونده های قضایی کم و یا صفر می شود و این جز با دخالت و ورود دولت حل نمی شود.

 

 

وی اظهار کرد: در این صورت هم افراد بهتر به حق و حقوق خود می رسند و هم تجاوز به ملک معنا نمی یایبد و هم از اتفاقات ارزشمند در کشور است لذا ظرفیت مهندسی بنیاد مسکن در این مسئله می تواند به صورت جدی ورود کند زیرا در کشوری که عدالت اجتماعی از اهداف او است؛ زیبنده نیست روستاها ملک مشاع داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان تصریح کرد: مسکن برای اقشار محروم حتی در شهرهای بالای 25  هزار نفر باید مورد توجه باشد زیرا در این بخش که نقیصه وجود دارد  و باید به جای مقیاس جمعیت، محرومیت ملاک عمل قرار بگیرد هرچند حجم کار بالا می رود.

 

کد خبر 1164555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha