از هدیه همراه اول به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن تا نام آوران قرآنی در"شبهای نورانی"

دومین روز از برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم در حالی برگزار شد که همراه اول به اهدا سیم کارت به بازدیدکنندگان مشغول بود و نام آوران قرآنی نیز با حضور در برنامه "شبهای نورانی" بر شور قرآنی این نمایشگاه افزودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان دومین روز برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن واقع در مصلی تهران بود که نسبت به روز ابتدایی برگزاری آن شاهد حضور پرشورتر مردم و علاقمندان به معارف ناب قرآن کریم هستیم. خبرنگاران خبرگزاری شبستان مستقر در نمایشگاه بیست و نهم با گفتگو با کارشناسان بخش های مختلف این نمایشگاه تلاش کرده اند تا به معرفی هرچه بیشتر فعالیت های در حال انجام در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن بپردازند. بخش هایی از گفتگوها و اخبار منتشر شده در دومین روز از برپایی نمایشگاه قرآن را در زیر می خوانید:

 

برنامه های بخش رهیافتگان نمایشگاه بین المللی قرآن اعلام شد که بر اساس آن یکشنبه ۲۸ فروردین ماه کلر ژوبرت نویسنده مشهور کودک از فرانسه، دوشنبه ۲۹ فروردین ماه یاسین علی از کشور فرانسه، سه شنبه ۳۰ فروردین ماه مرضیه هاشمی از کشور آمریکا، پنج شنبه اول اردیبهشت ماه تاراس چرنینکو از کشور روسیه، شنبه ۳ اردیبهشت محمد عرب تواب ایرانی و مقیم آمریکا، دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه اتسکو هوشینو از زاپن و ناصر عبادی پزشک برون مرزی، سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه سهیل اسعد از کشور آرژانتین، چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه زهرا گنزالس از آمریکا و پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه نازیلا مارگان از کشور ارمنستان مهمانان بخش رهیافتگان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستند.

 

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

 

بنابراین گزارش، سیم کارت هدیه همراه اول به مناسبت برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دارای ۱۰۰ دقیقه مکالمه رایگان و ۱۰۰ پیامک رایگان و ۵ گیگ اینترنت رایگان به هر کارت ملی با توجه به نیازی که اعلام می شود، ارائه می شود که فعال سازی آن نیز از یک یا ۲ هفته آینده انجام می شود.

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفنگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی یک حرکت خودوش مردمی است. تقریبا در ۶۹ کشور جهان فعال می باشد. امسال نیز در نمایشگاه بین المللی قرآن عهده دار کل بخش عترت نمایشگاه است.

 

وی اظهار کرد: در بخش نهج البلاغه هم غرفه ای به ابعاد ۶۵۰ مترمربع تاسیس کردیم که دارای بخش های مختلفی مانند کودک، نوجوان، برنامه و طرح ۱۰ جدول (۱۰ مسئله، ۱۰ شب با ۱۰ کارشناس) است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه تصریح کرد: همکاران ما به ظور مستمر در نمایشکاه حضور دارند و شرکت کنندگان با آسان ترین روش نهج البلاغه خوانی بدون شرح و تفسیر آشنا می شوند و در هرکجای دنیا باشند آمورش های رایگان برای آنها برگزار می شود.

 

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن افزود: تمام فعالیت هایی که ما در ایران و ۶۹ کشور دیگر داریم در ۱۴ روز برپایی نمایشگاه هم ارائه و هم گزارش داده می شود؛ بخش هایی هم مانند مشاوره داریم که از سال های آینده راه اندازی خواهد شد.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

محمدتقی میرزاجانی، مدیر کمیته محافل و مجالس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز در گفتگویی با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: این کیمته بنا دارد که در این دوره از نمایشگاه مراسم های مختلفی را برگزار کند از جمله این برنامه ها رونمایی از آثار فاخر قرآنی که شامل آثار مکتوب و دیجیتال و همچنین خدمات قرآنی که به جامعه قرآنی ارائه شده است.

 

وی از برگزاری برنامه شب های نورانی در طول برپایی نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و افزود: این برنامه در فضای باز نمایشگاه و حیاط مصلی انجام می شود که این برنامه، برنامه متنوعی شامل جنگ قرآنی، تلاوت قرآن، مسابقات قرآنی حضوری، اجرای تواشیح و همچنین حضور چهره های نام آور قرآنی، علمی، ارزشی، دینی است که تلاش شده در این برنامه فضای جذاب و شادی را بریا بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن فراهم کند.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان، کارشناس و مجری بخش باغ آیات بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز درباره فعالیت های این بخش در این دوره از نمایشگاه به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: در این بخش ما قصه های قرآنی که قابلیت تعریف برای کودکان دارد را به صورت نمایشی در قالب طنز اجرا می کنیم.

 

کارشناس و مجری بخش باغ آیات بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: بخشی از کارتون "فیل شاه" به صورت عروسکی را برای کودکان نمایش می دهیم. نکته ای که در این بخش قابل توجه است اینکه ما از ابزارها و تکنولوژی های به روز استفاده می کنیم تا کودکانی که در این بخش حضور می یابند به وسیله هدفون هایی که به آنها داده می شود با راهنمایی مربیانی که برای کودکان در نظرگرفته شده است کودکان هدایت می شوند و صداهایی که در بلندگو پخش می شود و همچنین از طریق هدفون هایی که استفاده می کنند از همه این نمایش بهره می برند.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

میکائیل دلکان، مسئول غرفه اتشارات اسوه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: اسوه جزو بزرگترین چاپخانه های خاورمیانه است و ترجمه های مختلف قرآن چون ترجمه بهرام پور، استاد امامی، بختیاری نژاد، الهی قمشه ای، انصاریان و مشکینی را منتشر می کند.

 

وی با بیان اینکه انتشارات اسوه سبک های مختلف رحلی، وزیری، انجیلی،‌ کیفی و جیبی را چاپ می کند، تصریح کرد: این انتشارات انواع و اقسام مفاتیح و نهج البلاغه را تفسیر و ترجمه می کند.

 

دلکان با اشاره به اینکه انتشارات اسوه کتاب های جدید زیادی چاپ کرده است،‌ گقت: یکی از این کتابها "مفاتیح و مستند" است که چند دعا ضمیمه نهج البلاغه بوده است که به آن اضافه شده است. همچنین صخیفه سجادیه و قرآن ترجمه محمودیان و قرآن ترجمه مشکینی از دیگر گتب جدید این انتشارات است.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام سید علیرضا تقی زاده، مسئول غرفه موسسه علمی فرهنگی آل یاسین در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ما حدود ۴۰ نفر از طلبه های نخبه تهران، قم و نجف هستیم که بیشتر در حوزه هایی مانند معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی که کمتر کار شده است در داخل و خارج کشور مشغول به فعالیت هستیم.

 

وی اظهار کرد: همکاران ما در حدود ۱۳ مسجد و ۱۰ مدرسه مشغول به فعالیت هستند و همچنین با دانشگاه های مختلف کشور نیز در ارتباط هستیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه یکی از حوزه های تخصصی فعالیت ما تربیت فرزند و بحث خانواده است، افزود: برای سنین مختلف محتواهای مختلفی هم از طریق ترجمه و روانشانسی علم روز و هم بر اساس معارف اسلامی استخراج می کنیم.

 

مسئول غرفه موسسه علمی فرهنگی آل یاسین در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: در حوزه بین الملل حدود هزار موضوه سبک زندگی استخراج کرده ایم ولی متاسفانه امسال بخش بین الملل ما که سه سال پیش نیز به عنوان غرفه فعال معرفی شد از نمایشگاه بین المللی کتاب حذف شده است.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

کد خبر 1166899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha