«محمدزمان گلدسته» شاعر بزرگ اهل بیت و انقلاب عمر پربرکت خود را صرف نشر معارف دینی کرد

پیام تسلیت نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم وداع «محمدزمان گلدسته» شاعر آیینی و حماسی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری»، نماینده مردم  گرگان و آق قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اسلامی در پی درگذشت «محمدزمان گلدسته» شاعر آیینی و حماسی کشور پیام تسلیتی صادر کردند که امروز (دوشنبه 29 فروردین) در مراسم وداع زنده یاد در مقابل تالارفخرالدین اسعد گرگانی قرائت شد.

 

در این پیام آمده است:

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

درگذشت جانسوز، محمدزمان گلدسته، شاعر بزرگ اهل بیت و انقلاب اسلامی که سراسر عمر پربرکت خود را با هنر و سلاح شعر، به نشر معارف دین و کارزار با بی‌دینی و انحراف‌ها مصروف نمود، تسلیت و تعزیت می‌گویم.

 

او را به‌حق باید نمونۀ شاعری متعهد خواند که هنر شعر را در خدمت ارزش‌های متعالی اسلامی و الهی و انسانی گرفت و با مخاطبان بسیار به عنوان شاعری مردمی که دل در گروی اسلام و انقلاب و آرمان‌های شهیدان و امام شهیدان (ره) داشت، هرکجای کشور عزیزمان، حلقۀ ارادت اهل بیت (علیهما سلام) و نام و یاد شهیدان بود، حاضر می‌شد و حنجرۀ حق‌گوی خود را مأذنۀ تلاوت حقیقت اسلام و حقانیت انقلاب اسلامی می‌کرد. شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خود شاهدند که او یادواره به یادواره در سراسر این خاک خونرنگ از رشادت‌های آن‌ها گفت و سرود و سهم زمان بودنش در این جهان را به نیک‌ترین شکل، صرف روشنگری طریق مبین ولایت کرد.

 

قلم صدق او چون قدم صدق شهیدان، ـ همان‌ها که همواره ستایشگرشان بود،ـ در صراط مستقیم تعهد بود و توانسته بود، خود و شعرش را الگویی برای شعر و شاعر متعهد زمان ما به ثبت برساند.

 

امید واثق داریم که اجر و ثواب مجاهدات ادبی محمد زمان گلدسته، شفیع او در روز جزا خواهد بود و روح بلندش را در جوار سرور و سالارش، اباعبدالله الحسین (ع) مأوا خواهد بخشید.

 

فقدان این فرزند پاک و فرهیخته سرزمین گرگان و شاعر و مداح بزرگ اهل بیت (ع) را به خانواده محترم ایشان، دوستداران اهل بیت، خانواده بزرگ فرهنگ و ادب و عموم همشهریان عزیز تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

 

کد خبر 1167109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha