از آموزش رایگان به ۱۰ میلیون عضو سازمان دارالقرآن خانه کارگر تا رونمایی از کتاب زندگینامه خادمان قرآن کریم

آموزش رایگان به ۱۰ میلیون عضو سازمان دارالقرآن خانه کارگر، رونمایی از کتاب زندگینامه خادمان قرآن کریم، پوشش برنامخ خاب بخش مسجد جامعه پرداز نمایشگاه تنها بخشی از اخبار منتشر شده از فعالیت های سومین روز از برگزاری بیس و نهمین نمایشگاه قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) مصادف با ۱۶ ماه مبارک رمضان سومین روز برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن واقع در مصلی تهران بود  که با گذشت روزهای ابتدایی از برپایی نمایشگاه شاهد حضور پرشور تر مردم و همچنین مسئولان در این دوره از نمایشگاه هستیم. خبرنگاران خبرگزاری شبستان مستقر در نمایشگاه بیست و نهم با گفتگو با کارشناسان بخش های مختلف این نمایشگاه تلاش کرده اند تا به معرفی هرچه بیشتر فعالیت های در حال انجام در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن بپردازند. بخش هایی از گفتگوها و اخبار منتشر شده در سومین روز از برپایی نمایشگاه قرآن را در زیر می خوانید:

 

دو مجلد کتاب شرح حال و زندگینامه تمامی خادمان قرآن کریم در ۲۶ دوره همایش در بخش خادمان قرآن کریم بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم رونمایی می شود. این کتاب حاوی دو جلد(از دوره نخست تا سیزدهم) و (از دوره چهاردهم تا بیست و ششم) است که به زیور طبع آراسته شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

 

بنابراین گزارش، این مراسم در روز اختتامیه با حضور رئیس جمهور و در حاشیه مراسم تجلیل از تعدادی از خادمان قرآن در رشته‌های مختلف برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، بخش خادمان قرآن کریم در فضای ۱۵۰ متر مربع طراحی و فضاسازی شده است و بازدیدکنندگان علاوه بر آشنایی با چهره‌ها و زندگینامه خادمان قرآن؛ شرح حالی از منتخبان چند دوره اخیر را نیز می توانند مشاهده کنند.

«حسین فلاح خوش مشرب» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خانه کارگر فعالیت های خوب و زیاد و متنوع و مناسب گروه های سنی مختلف در حوزه قرآن دارد، اظهار کرد: این مرکز همه ساله حضور خوبی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دارد.

 

مسئول غرفه سازمان دارالقرآن خانه کارگر نمایشگاه قرآن افزود: طرح حفظ قرآن کریم برنامه ثابت این مرکز در ادوار مختلف نمایشگاه قرآن کریم است.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

«فاطمه یاقوتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و  نهمین نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه خانه کارگر فعالیت های خوبی در حوزه آموزش حفظ و مترجمی قرآن دارد، اظهار کرد: این موسسه همه ساله حضور خوبی در نمایشگاه قرآن دارد که روش های حفظ در دو شکل ده ماه و دو ساله را برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه توضیح می دهد.

 

مسئول روابط عمومی موسسه رسول عصر ثقلین  افزود: هر سه ماه یک بار، آزمون برگزار می شود و به حافظان مدرک رسمی و معتبر اهدا می شود. این موسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند.

 

وی اضافه کرد: موسسه رسول عصر ثقلین هر سال، بیست حافظ کل قرآن کریم تربیت می کند و صدها حافظ یک یا چند جز تربیت می کند و امیدوار است در زمینه تربیت ده ملیون حافظ قرآن که مطالبه مقام معظم رهبری است، کمکی کرده باشد.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

بنابراین گزارش، در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم، مراسم معرفی آثار و تالیفات پروفسور مسعود جان بزرگی رئیس کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی برگزار می شود.

 

پروفسور مسعود جان بزرگی رئیس کنفرانس بین المللی خانواده و تربیت معنوی در این مراسم که دوشنبه  شب ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

کارگاه محتوایی «و اماالحوادث الواقعه» امروز با حضور گروه های مختلف مردم در تالار اندیشه دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز و در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «رضا حاجتی» در این کارگاه با بیان اینکه در کنار معرفی امیرالمومنین علیه السلام در واقعه غدیر به عنوان ولی و امام مردم، باید موضوع حکمرانی اسلامی نیز بیان و تبیین شود، اظهار کرد: ما ابتدا باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم تا به مسجدی برسیم که جامعه پرداز شود.

 


مدیر تیم راویان دومین نمایشگاه مسجد جامع پرداز اظهار کرد: هدف از این نمایشگاه، ارائه فناوری نرم حکمرانی اسلامی در مقیاس میانی است بنابراین وقتی می خواهیم به این هدف و جامعه پردازی مسجد رسید، باید جذابیت ایجاد کرد.

 

وی اضافه کرد: ربط موضوعاتی همچون غدیر، انسان ۲۵۰ ساله، مکتب امام و امثالهم، لازم است تا موضوعات در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

 

حاجتی گفت: اگر می خواهیم مسجد به پایگاه قرآنی تبدیل شود، باید نگاه جامع و کامل به مسجد داشت که در این زمینه موضوع حکمرانی اسلامی بر اساس مبانی قرآنی باید تبیین شود.

 

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

 

«سید یوسف درود» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: شورای عالی قرآن شهرداری تهران در دهه اخیر تشکیل شده است و حدود ۱۰ سال از فعالیت آن می گذرد. فعالیت های شورای عالی قرآن شهرداری تهران بیشتر روی کارهای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران متمرکز است.

 

مسئول پایش دارالقرآن های غرب تهران در شورای عالی قرآن شهرداری تهران افزود: در گذشته بخش قرآنی این معاونت فعالیت مستقلی پیدا کرد و در حال حاضر تعداد زیادی از مناطق ۲۲ گانه تهران خودشان دارای دارالقران مستقل و مرکزی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از زمانیکه مناطق شهرداری تهران هرکدام در نواحی زیرمجموعه خود محله محور شدند و هر محله برای خود یک خانه قرآن و عترت دارد که دارای مسئول است و زیر نظر مدیر محله کار می کند و فعالیت های قرآنی محله و نیازهای قرآنی محله را شناسایی می کند. کلاس های مختلف برگزار می کند و در مواردی نیز با حمایت شورای عالی قرآن شهرداری تهران دوره های تربیت معلم برگزار شده است تا علاوه بر مهارت افزایی و ارتقا مهارت آنها، مدرک مربی گری نیز به آنها اعطا شده است.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

«اطهری» در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: متاسفانه کرونا آشفتگی های زیادی در برگزاری نمایشگاه قرآن ایجاد کرد.

 

معاون بخش تشریفات بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم افزود: حدود ۳سال برگزاری نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه قرآن، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به تعویق افتاده بود و امسال پس از مدت ها شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه قرآن کریم هستیم.

 

وی با اشاره به دعوت از مسئولان لشکری و کشوری برای بازدید از نمایشگاه قرآن کریم، خاطرنشان کردک از نمایندگان مجلس، کمیسیون ها و فراکسیون قرآن و عترت و کمیسیون خانواده مجلس دعوت کرده ایم تا از نمایشگاه قرآن بازدید کنند.

 

اطهری با بیان اینکه از تمام وزرا و هیات دولت برای بازدید از نمایشگاه قرآن دعوت به عمل می آید، گفت: نمایندگان مجلس از دومین روز برگزاری نمایشگاه قرآن است با خانواده هایشان در نمایشگاه قرآن حضور یافته اند.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

«یحیی مهرگان» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: پرتال جامع علوم و معارف قرآنی به عنوان بزرگ ترین پایگاه مفاهیم و موضوعات قرآنی زیر نظر اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، خدمات قرآنی و علمی را توسط محققان و پژوهشگران قرآنی تولید و تهیه کرده است و در بستر وب در دسترس علاقه مندان است.

 

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اپلیکیشن ارائه شده در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی شامل مسابقات قرآنی، سراج، فرهنگ نامه ها، دایره المعارف قرآنی، پرسمان قرآنی، جلسات قرآنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نرم افزارهایی که در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی قرار دارند قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید وios را دارند و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

مهرگان با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://www.maarefquran.com/ اپلیکیشن های قرآنی را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنند.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

حجت الاسلام والمسلمین «میرمحمدیان» در دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که امروز در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد با بیان اینکه، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مفهوم جامعه پردازی را مطرح کردند، گفت: جامعه پردازی یعنی اینکه جامعه را با سازماندهی جدید از نو بسازیم.

 
مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: جامعه مجموعه ای از انسانها است که رابطه طولی و مختلفی و حتی عرضی با هم دارند. 
 
 
وی اضافه کرد: همه بحث کسانی که می خواهند حکمرانی کنند درباره مناسبت و نحوه چینش افراد و مسئولیت ها است. دانش، قدرت فردی و ثروت از جمله ملاک ها در چینش مناسبت ها است.
 
 
میرمحمدیان افزود: جامعه پردازی ولایی قرار است مدلی باشد که آخرین آرایش جامعه را قبل از ظهور شکل بدهد.
 
 
وی اظهار کرد: ما قرار است جامعه پردازی بر اساس مدل مسجد انجام دهیم. حضرت آقا فرمودند باید آیین حکمرانی را در جهاد تبیین انجام داد.
 
 
مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: اسلام در مدل خودش، یک نوع جامعه پردازی دارد که در آیات متعدد قرآن آمده است. ضمن اینکه قرآن شاخص های حاکمان باطل را نیز مشخص کرده است.
 
 
مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.
کد خبر 1167278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha