«فاتح» آلمان، اولین مسجد دارای مناره در اروپا+عکس

مسجد«فاتح» در شهر طلایی فورتزهایم آلمان واقع شده است و اولین مسجد دارای مناره در اروپا محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسجد فاتح در شهر فورتزهایم  در ایالت بادن-وورتمبرگ در کشور آلمان واقع شده ‌است و این شهر 120 هزار نفر جمعیت دارد که به شهر طلایی مشهور است و در جنگ جهانی دوم یک بار به طور کامل ویران شده است و پس از آن بازسازی شده است.

 

ترک ها در ساخت مسجد در این کشور نقش بسیاری داشته اند و برخی از مساجد مربوط به ترک ها است. مساجد تنها مکان عبادی نیستند و در آن فعالیت های اجتماعی و آموزش قرآن به کودکان انجام می شود.

 

پیش از ساخت مسجد فاتح در این شهر، چند مصلا وجود داشته است و این مسجد، نخستین مسجدی است که دارای مناره بوده است.

 

سید چنگیز، مدیر فعالیت های اجتماعی در مسجد فاتح گفت: ساخت این مسجد در سال 1990 میلادی آغاز شد و در سال 1992 میلادی افتتاح شد.

 

بعد از اخذ مجوز برای ساخت این مسجد، این مسجد در نهایت در 600 متر مربع بنا شد و دارای دو طبقه است و برای 900 نمازگزار ظرفیت دارد که برای 750 مرد و 150 زن ظرفیت دارد و مناره این مسجد 26 متر است و اولین مناره اروپا را داراست و یک گنبد دارد و مکانی برای اسکان امام جماعت دارد.

 

این مسجد از داخل پوشیده شده از تذهیب است و بر دیوارهای آن آیات قرانی نوشته شده است و در وسط این مسجد، یک لوستر بزرگ قرار دارد و از طرف یک کلیسا به این مسجد اهدا شده است.

 

ساخت مناره مسجد در ابتدا با مشکلاتی رو به رو شد و پس از موافقت نیازمند کمک های مالی بودیم که با کمک های مردمی برطرف شد.

 

این مسجد با حضور وزیر کشور ترکیه افتتاح شد و یک هیئت از دیانت وقف ترکیه حضور داشتند.

 

بنابر گزارش، در سال 2021 میلادی تعداد مساجد در آلمان به حدود سه هزار و 230 مسجد رسیده است که شامل سه هزار مصلی و 230 مسجد بزرگ با معماری مختلف می شود.

کد خبر 1167487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha