لزوم استفاده از سرمایه‌های داخلی در ساخت کاراکترها

امامی گفت: باید در ساخت کاراکترها از سرمایه های داخلی یعنی روایت های دفاع مقدس و شخصیت های تاریخی و مذهبی کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید مجید امامی» ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۰ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان اظهار کرد: موضع نظام فرهنگی کشور در خصوص موضوعات مختلف جامعه با توجه به هماهنگی میان قوای سه گانه در شرایط کنونی، کاملا مشخص و شفاف است. 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به ماجرای اتفاقات مشهد اشاره کرد و افزود: این تصمیم فدراسیون به عنوان یک نهاد غیردولتی بود که حضور زنان در ورزشگاه منتفی باشد و فدراسیون تابع تصمیمات داخلی خود است.

 

وی اضافه کرد: این اتفاقات در یکی از جلسات شورا کالبدشکافی و بازپرسی شد که بر اساس گزارش آن، این موضوع به هیچ عنوان ربطی به متولیان حوزه ورزش، فرهنگی و یا حوزه انتظامی آن استان نداشته است. 

 

امامی همچنین به مصوبه راهبردی زیست عفیفانه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از سه راهبرد، دسترسی آسان به لباس زیبا، سالم، عفیفانه و ارزان برای مردم است که به دنبال آن اتفاقات خوب و بزرگی رخ داده است.

 

وی با اشاره به اینکه در معاونت هنری وزارت ارشاد به کارگروه مد و لباس با رویکرد هنری به آن نگاه می شود عنوان کرد: مسئله لباس یک مسئله چهار بعدی اقتصادی، هنری، شرعی و فرهنگی است.

 

رئیس کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در یکسری تولیدات لباس شاخص های اقتصادی، در برخی نیز شرعی، فرهنگی و حتی هنری یا زیبایی شناختی مدنظر قرار می گیرد.

 

امامی بیان کرد: توجه به مسائل کودک و نوجوان از اولویت نظام و البته شورای فرهنگ عمومی کشور است که بر اساس آن شورای مرتبط با حوزه کودکان نیز فعالیت دارد که به دنبال ارتقای آن، تحت عنوان شورای نظارت بر اسباب بازی ها هستیم.

 

وی اذعان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک طی مصوبه ای در شورای انقلاب فرهنگی، تاسیس شده که مهدکودک ها زیرنظر این سازمان هستند و رئیس این سازمان عضو شورای فرهنگ عمومی است.

 

رئیس کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مهدکودک مهمترین دوره تربیتی کودکان است تاکید کرد: از سه سالگی فرزند را در مهدکودک قراردادن در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده که این موضوع بر اهمیت توجه به مهدکودک ها افزوده است.

 

وی تصریح کرد: حوزه مد و لباس، مانند حوزه اسباب بازی، حوزه تقویم، حوزه نامگذاری اماکن و حتی مانند حوزه تبلیغات محیطی، اقماری است که بر اساس آن در شورای فرهنگ عمومی، تنظیم قواعد می کنیم.

 

امامی با بیان اینکه صنایع فرهنگی، صنایع پاک است و به نسبت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، می توان چند برابر، تولید اشتغال کرد گفت: کشور ما مملو از صنایع فرهنگی یعنی تاریخ، میراث، تعدد اقوام مختلف و حتی ثروت فرهنگی است.

 

وی یاد آور شد: باید در ساخت کاراکترها از سرمایه های داخلی یعنی روایت های دفاع مقدس و شخصیت های تاریخی و مذهبی کشور استفاده شود که بر همین اساس پیگیر صندوق ملی کاراکتر برای رسیدن به این هدف هستیم تا با راه اندازی آن بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

کد خبر 1167647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha