تلاوت معنا محور مورد توجه همگان باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تلاوت معنا محور قرآن کریم، گفت: باید مهندسی تلاوت را به‌گونه‌ای انجام بدهیم تا در شنونده و مخاطبان اثرگذار بوده و آنها را به‌دنبال عمل به قرآن ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳۰فروردین) در محفل انس با قرآن و نشست با فعالان قرآنی استان اظهار کرد: سالروز تولد قرآن شب قدر در پیش است، این جلسه هم در قالب جشنی برای تولد قرآن برپا شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه قرآن باید سرلوحه کار ما و همچنین دستور مهم شورای توسعه قرآنی باشد، هم در زمینه حفظ که باید به ۱۰ میلیون حافظ قرآن برسیم و هم باید مساجد پایگاه‌های قرآنی بشود و هم باید مهندسی تلاوت را به‌گونه‌ای انجام بدهیم تا در شنونده و مخاطبان اثرگذار بوده و آنها را به‌دنبال عمل به قرآن ترغیب کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: قرآن و قرائت آن باید معنامحور و مهمتر از همه سبک زندگی قرآنی مورد توجه باشد، تهاجم فرهنگی غرب به‌دنبال آن است که سبک زندگی را طبق فرهنگ مهاجم خود مهندسی کند و ما باید زندگی را براساس قرآن مهندسی کنیم.

 

وی با بیان اینکه نشستن با قرآن انسان را نورانی و معطر می‌کند، یادآور شد: به فرمایش حضرت علی (ع) هم بر هدایت انسان افزوده می‌شود و هم از کوری و گمراهی کم می‌شود، هر کجا قرآن باشد شیاطین از آنجا دور خواهند شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گرامیداشت شب های قدر و تسلیت شهادت شهید محراب امام علی(ع)، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی نماز اول وقت را اقامه کنیم .

کد خبر 1167688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha