آیین احیای شب‌‌های قدر در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری ویژه مراسم آیین احیای شب‌های قدر در سراسر مساجد گیلان همزمان با لیالی قدر خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه شب‌های قدر یکی از الطاف و موهبت‌های خداوند متعال در ماه رمضان است گفت: شب قدر اوج معنویت و عبادت در ماه رمضان است که از ویژگی این شب احیا و نیایش به درگاه الهی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد میزبان روزه‌داران در شب‌های قدر است افزود: برنامه‌های ماه رمضان به‌ویژه برنامه‌های شب‌های قدر با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانون‌های مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم مناجات و احیا شب‌های قدر در مساجد گیلان خبرداد و بیان کرد: این ویژه مراسم‌ها با برنامه‌ریزی بچه‌های کانون‌های مساجد در شب‌های ۲۱،۱۹ و ۲۳ ماه رمضان با حضور سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود.

 

رضوانی نژاد با بیان اینکه این مراسمات به صورت محله محور برگزار می‌شود افزود: قرائت دعای «افتتاح»، قرائت دعای «جوشن کبیر»، اقامه نماز قضا، سخنرانی، روضه و دعای قرآن به سر گرفتن و قرائت سوره‌های وارده در شب‌های قدر از جمله برنامه‌های احیا در این کانون‌های فرهنگی و هنری است.

 

وی ادامه داد: اطعام کریمانه، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، طبخ و توزیع غذای گرم، افطاری ساده، شبی با قرآن از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در شب‌های قدر است.

 

مدیر ستاد فهمای گیلان با بیان اینکه مقدرات انسان در شب‌های قدر رقم می‌خورد خاطرنشان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با به همراه داشتن ماسک، مفاتیح، قرآن و دیگر اصول بهداشتی در این آیین الهی شرکت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1167905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha