آیین لیالی قدر در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آیین معنوی شب‌های قدر و شب زنده داری مردم مومن، در هشت امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «عظیم آسوده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، جاجرم، گرمه، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان فاروج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد به همین دلیل آیین احیای شب های قدر تنها در هشت امامزاده استان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این مراسم در سه امامزاده غیبی و حمزه رضای شیروان و امامزاده سیدعباس بجنورد به صورت ویژه و در پنج امامزاده محمد باقر روستای اسفیدان بجنورد، امامزاده سیدجعفر اسفراین، امامزاده سیدجعفر روستای سیاهدشت، امامزاده عبدالرحمان روستای خرق فاروج و امامزاده نعمت الله روستای ایور گرمه به صورت محدود و در فضای باز برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: آیین شب های قدر مرکز استان که در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) برگزار می شود به صورت زنده از شبکه استانی اترک هم پخش خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه آیین شب های قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی ها از بیماری کرونا، برای جلوگیری از شیوع این ویروس، آیین شب های قدر در فضای باز برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام آسوده از روزه داران خواست تا در هنگام حضور در آیین شب های قدر، موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور و خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال استقبال مردم از حضور در آیین شب های قدر بیشتر باشد، گفت: این آیین در مساجد استان هم برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1167920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha