لزوم انتقال پرونده مالیاتی  به خراسان جنوبی/ ۱۲۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد

احسانی‌مهر گفت: سال گذشته ۱۲۰ درصد تحقق درآمدهای مالیاتی داشتیم که اگر پرونده‌های مالیاتی واحد‌های بزرگ به استان منتقل شود تحول بزرگی در استان رخ خواهد داد و از واحد‌های کوچکتر که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت شده اند حمایت می ‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، « جعفر احسانی‌مهر» امروز (31 فروردین) در شورای معادن استان اظهار کرد: از مجموع واحدهای شناسایی شده که پرونده مالیاتی در استان ندارند، 67 مورد در حوزه معدن است که تاکنون 20 واحد موافقت کرده و حساب‌های خود را به استان منتقل کرده ‌اند.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز 21 واحد معدنی برای انتقال حساب های مالی خود موافقت انجام نداده‌اند، گفت: این موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

 

وی بیان کرد: بیشتر این شرکت‌های معدنی بزرگ هستند که تنها حساب‌ های تنخواه یا حقوق کارگران را موعد مقرر واریز می ‌کنند و باید پرونده‌های مالیاتی آنها به استان منتقل شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یکی از دلایل مخالفت شرکت‌ های معدنی و معدنکاران برای انتقال حساب های مالی شان را این دانست که آنها از منابع بانکی بیشتر در کلان شهرها و تسهیلات بیشتر می‌ توانند استفاده کنند و گفت: مالیاتی که از این پرونده‌ها دریافت می‌کنیم مستقیم به حساب دهیاری و شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، هر چند این مبالغ تنها برای هزینه‌های جاری دهیاری هزینه می ‌شود.

 

احسانی‌مهر با بیان اینکه سال قبل ۱۲۰ درصد تحقق درآمدهای مالیاتی داشتیم، ادامه داد: اگر پرونده ‌های مالیاتی واحد‌های بزرگ به استان منتقل شود تحول بزرگی در استان رخ خواهد داد.

 

وی خاطرنشان کرد: با انتقال حساب های مالی واحدهای تولیدی به استان می توانیم از واحد‌های کوچکتر که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت شدند هم حمایت ‌کنیم.

 

در این جلسه جوانشیر، رئيس سازمان نظام مهندسي معدن خراسان جنوبي هم گفت: تمامی برنامه ریزان و دست اندرکاران به این نتیجه رسیده اند که بخشی از منابع می تواند در این حوزه باشد، اگر نبود زیرساخت و کمبود بارندگی در استان داریم اما در حوزه معادن ظرفیت های خوبی داریم.

 

وی تصریح کرد: مقداری لنگ منابع هستیم، برای انتقال حساب ها از سال قبل موضوع در دستور کار قرار گرفت و تاکنون پیگیری های خوبی شده اما دسترسی راحت تر به بانک، سقف اعتبارات و اختیارات بانک های مرکزی سبب شده به سمت تهران سوق داده شوند.

 

جوانشیر گفت: خراسان جنوبی به استان طلایی معرفی شده است و واحدهای طلای شادان، هیرد، کودکان فعال و واحد طلای خونیک هم اخیرا فعال شده که می‌توانند استان را متحول کنند.

 

 

کد خبر 1167950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha