جهالت‌ نسبت به اسلام سبب برافروخته شدن آتش اختلافات می‌شود/ علمای شیعه و سنی، دین را به درستی برای مردم تبیین کنند

آخوند رهبر گفت: اغلب اختلافاتی که دامنگیر جوامع اسلامی شده ناشی از جهالت‌ها و دامن زدن به اختلافات مذاهب و ادیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آق قلا، «عبدالرزاق آخوند رهبر» در مراسم افطاری وحدت و مقاومت در این شهرستان با تاکید بر تبلیغ صحیح دین مبین اسلام اظهارکرد: برای تبلیغ هر چیزی از جمله دین باید نسبت به آن علم و آگاهی داشت تا این تبلیغ و تبیین اثرگذار باشد.

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت: تبلیغ دین بدون آنکه به آن آگاهی وجود داشته باشد، تبلیغ وهابیت و داعش و انحرافات می‌شود. امروز انحرافاتی که ایجاد شده ناشی از نداشتن عمق علمی در شناخت از دین اسلام است.

 

وی با اشاره به سفری که به حرمین شریفین داشت و مباحثه‌ای که با برخی طرفداران تفکر وهابی انجام داد، گقت: وقتی با اینها صحبت می‌کردم همان اول مشخص می‌شد که آنها فقط چند حدیث را حفظ کرده‌اند بدون آنکه عمق، تحلیل و شناختی وجود داشته باشد. اگر هم بحث را با آنها ادامه می‌دادیم، افراد را تکفیر می‌کردند.

 

این روحانی برجسته اهل سنت استان گلستان با تاکید بر تبلیغ درست و واقعی از دین گفت: اگر حقیقت دین را بدانیم و نسبت به آن‌ آگاه شویم دیگر هیچ اختلافی بین مذاهب اسلامی رخ نخواهد داد.

 

وی ادامه داد: اغلب اختلافاتی که دامنگیر جوامع اسلامی شده ناشی از جهالت‌ها و دامن زدن به اختلافات مذاهب و ادیان است.

 

آخوند رهبر تاکید کرد: علمای شیعه و سنی باید به حقیقت دین برسند تا بتوانند آن را به خوبی در جامعه تبیین کنند. امروز وهابیت در کمین اهل سنت و بهائیت در کمین اهل تشیع است و باید مراقب باشیم در دام آنان نیفتیم و لازم است مردم به ویژه جوانان را از این مسیر سخت آگاه کنیم.

کد خبر 1168039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha