حاکم شدن مسیر قرآنی در جامعه یک انتظار همگانی است

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه توجه به حاکم شدن مسیر قرآنی در جامعه یک انتظار همگانی است، تصریح کرد: زمانی که آمار طلاق در خانواده ها افزایش یابد، در حوزه سیاست عقب‌گرد شود و اقتصاد ربوی در اقتصاد نفوذ کند از قرآن و آموزه‌های آن فاصله گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام «حسن امیری» در بازدید از نمایشگاه قرآن در فرهنگسرای شهرکرد به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: قرآن بزرگترین هدیه و معجزه الهی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر آموزه‌های قرانی در بخش‌های مختلف جامعه ملاک عمل قرار گیرد بی‌شک آسیب‌های اجتماعی شکل نمی‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام امیری افزود: هر زمان که از مبانی و معیارهای قرآن فاصله گرفتیم همان زمان مشکلات و معضلات بسیاری در جامعه شکل می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه توجه به حاکم شدن مسیر قرآنی در جامعه یک انتظار همگانی است، تصریح کرد: زمانی که آمار طلاق در خانواده ها افزایش یابد، در حوزه سیاست عقب‌گرد شود و اقتصاد ربوی در اقتصاد نفوذ کند از قرآن و آموزه‌های آن فاصله گرفته‌ایم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به تشویق مردم برای روی آوردن به موقوفه‌های قرانی تاکید کرد و گفت: در استان موقوفه‌ای با موضوع قرآنی وجود ندارد و از همین رو توصیه می‌شود هرکس قصد دارد وقفی ثبت کند با نیت قرآنی باشد تا بتوان در این قالب آموزه‌های قرانی را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

 

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: همچنین بهره‌گیری از قرآن در مراسم دفن اموات نهادینه نشده است در حالیکه قرآن در تقلیل ترس و کاهش عذاب قبر اثرگذار است.

 

وی افزود: امید می‌رود با رویکرد انقلابی توجه بیشتری به حوزه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شکل گیرد تا جامعه نیز از آسیب‌ها به دور باشد و ناهنجاری‌ها کاهش یابد.

 

کد خبر 1168136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha