۷۸۹ میلیون تومان زکات و کفاره در طبس جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد طبس گفت: طی سال گذشته ۷۸۹ میلیون تومان زکات و کفاره در شهرستان طبس جمع آوری شده است که از این تعداد ۷۲ میلیون تومان را زکات واجب شامل می شود.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: زکات یکی از ضروریات دین اسلام است که سبب افزایش رزق و روزی، برکت مال و وسیله تقرب الهی و افزایش پیوند عاطفی در بین مردم می شود.

 

مدیر کمیته امداد طبس با بیان اينکه یکی از راه‌های درمان و ریشه کن کردن فقرمطلق انجام فریضه الهی زکات است، افزود: زکات به‌عنوان یک بازوی توانمند برای اداره جامعه است و اگر ادای زکات در جامعه اسلامی انجام و فرهنگ سازی شود نباید یک فقیر و محروم در جامعه ما وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده طی سال ۱۴۰۰ در طبس گفت: طی سال گذشته ۷۸۹ میلیون تومان زکات و کفاره در شهرستان طبس جمع آوری شده است که از این تعداد ۷۲ میلیون تومان را زکات واجب شامل می شوند.

 

رفیعی در ادامه بیان کرد: از میزان زکات جمع آوری شده حدود مربوط به ۳۹۵ میلیون تومان زکات مستحب، ۶۱ میلیون تومان کفارات عمد و غیرعمد و ۸۱ میلیون تومان فطریه عام و سادات است.

 

مدیر کمیته امداد طبس افزود: میزان زکات جمع آوری شده در زمینه تامین معیشت محرومین و نیازمندان، پرداخت هزینه های درمانی بیماران نیازمند، کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، کمک به امورات فرهنگی و قرآنی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان طبس یک هزار و ۱۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: مردم می توانند زکات خود را به شماره کارت 6037997950029190 واریز کنند.

 

 

کد خبر 1168414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha