تعیین تکلیف پتروشیمی میانکاله نیازمند  ارزیابی علمی زیست محیطی/محیط زیست نسبت به استفاده مازوت در  نیروگاه شهید سلیمی بی تفاوت نباشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت ایجاد صنایع مادر در استان مازندران با هدف ایجاد اشتغال و توسعه این خطه از شمال کشور، خطاب به استاندار مازندران گفت: پروژه پتروشیمی میانکاله برای تعیین تکلیف بررسی علمی زیست محیطی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲اردیبهشت) در خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران اظهار کرد: مسئله تقوا آنقدر مهم است که حضرت علی (ع) در ساعات آخر به فرزندانش سفارش به تقوا کرده است.

 

نماینده ولی فقیه درمازنردان افزود: همیشه از علی (ع) انتظار عدالت داریم ما هم باید در مقابل حضرت عدالت داشته باشیم، درست نیست که در زندگی حق‌الناس را پایمال کرده و حق خدا را نشناسیم، نجس العینی چون سگ را به‌عنوان فرزندمان ببینیم که نشان از بی‌دینی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، تصریح کرد: امیدواریم از فرصت نورانی معنوی روزها و شب‌های قدر که همچون عید است استفاده کنیم.

 

امام جمعه ساری اعلام کرد: مناسبت‌هایی در هفته پیش رو همچون سالروز شهادت شهید قرنی و شکست آمریکا در حمله به سرزمین طبس، تشکیل سپاه پاسداران در پیش است‌ که آن‌ها را گرامی می‌داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دوم اردیبهشت سالروز ارتحال مرحوم حجت الاسلام تائبی امام جمعه موقت ساری است خدا رحمتشان کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عدالت با دو امام ارتباط بیشتری دارد، عنوان کرد: به این دلیل که این دو امام در ارتباط با حکومت بودند، اول مولای متقیان امیرالمومنان (ع) که حکومت عدل آن به‌عنوان یک تابلوی درخشان در تاریخ ماندگار شد و دیگری هم آقا امام زمان (عج) است که باید بیاید و حکومت عدل جهانی را برقرار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: چهار دهه و اندی است که زیر پرچم انقلاب اسلامی نشستیم که هم با مکتب امام علی (ع) و هم با امام آخر در ارتباط است، امروز وظیفه حکومت چشاندن شیرینی عدالت به مردم است، انتظار ادامه راه علی (ع) توسط حکومت نسبت به انسان‌ها، محیط زیست و حیوانات است‌‌‌، نه تبعیض‌ها و اختلاس و از این جور مسائل‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: در صنایع هم باید حق مردم را ببینیم ما نیاز به شغل داریم نباید به بهانه محیط زیست جلوی صنایع مادر گرفته شود از آن طرف به صدمه محیط زیست و آسیب حیات وحش نیز باید توجه کنیم، هر پروژه ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشیم.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه پتروشیمی میانکاله بحثی موضوع شناسی و تخصصی است، گفت: بنده به آقای استاندار گفتم تیمی بدون اغراض سیاسی انتخاب کنید تا پروژه را دقیق بررسی کنند کار باید اساسی باشد و محیط زیست مسئله را باید منصفانه و علمی بررسی کند هر چه که شد ما تسلیم هستیم.

 

نماینده ولی فقیه مازندران با ذکر سوالاتی از محیط زیست، گفت: راهکار اثبات محیط زیست در کنار نبایدها باید ارائه شود، دوم اینکه اگر واقعا دلتان برای محیط زیست می‌سوزد! ۶۸ هزار هکتار میانکاله بارها آتش گرفته چرا یک مرکز اطفای حریق تاسیس نمی‌کنید؟ ولی جلوی پروژه را می‌گیرید در حالی که تاکنون ۸۰۰ هکتار میانکاله سوخته! سوم این نیروگاه شهید سلیمی نکا هر روز در حال مصرف چند میلیون مازوت است چرا جلویش را نمی‌گیرد تا گازسوز شود؟ چهارم اینکه این همه به منابع طبیعی در غرب و شرق تجاوز می‌شود جلویش را نمی‌گیرید؟ اقدامات بازدارنده مناسب به وجود نمی‌آورید اگر واقعا می‌خواهید محیط زیست حفظ کنید.

 

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: من میگویم موضوع‌شناسی این مهم ربطی به بنده ندارد تیم علمی و فنی بیاید بررسی کند باید صنایع مادر بباید ما از این جهت فقیریم و بالاخره اینکه در این کشورهای اروپایی صنایع مادر وجود ندارد، آن‌ها چه‌کار می‌کنند که محیط زیست هم حفظ می‌شود.

 

وی در پایان اذعان کرد: رژیم صهیونیستی این روزها با اقدامات نادرست و غیرانسانی به همراه عواملشان در حال کشتن انسان‌های بی گناه روزه‌دار هستند و بالاخره می‌خواهند مسئله فلسطین را از محور گفت‌وگوها به حاشیه برانند اینها جنایات این رژیم است که در هفته‌های آینده راهپیمایی و برائت خواهیم داشت و به همه آن‌ها اعلام می‌کنیم که ملت ایران در راستای حکومت علوی و مبارزه با ظالمان هرگز از پای نخواهد نشست.

کد خبر 1168482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha