راهپیمایی روز قدس میدان مبارزه با دشمن است

حجت الاسلام شمس الدین راهپیمایی روز قدس را جبهه و میدان مبارزه با دشمن دانست و گفت: امروز شاید نتوانیم سلاح دست گرفته و در کنار ملت مظلوم فلسطین با رژیم صهیونیستی بجنگیم اما حضور در راهپیایی روز قدس همین کار را می‌کند.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه ، 2 اردیبهشت) در خطبه‌های نماز این هفته ضمن تسلیت سالروز ضربت خوردن و ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: امیرالمومین علی(ع) در ابتدای وصیت‌نامه خود به فرزندان، خانواده و همه کسانی که در آینده وصیت آن حضرت را می‌خوانند، توصیه‌هایی کرده که اولین آن امر به رعایت تقوای الهی، دوم انضباط در امور و منظم بودن در کارها و برنامه‌ها در بعد فردی و اجتماعی و سومین توصیه اصلاح ذات بین است.

 

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امام علی (ع) هم در زمان خود و هم امروز مظلوم بوده و به تعبیری مظلوم عالم در طول تاریخ است، افزود: امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به طوری غریب بود و امروز هم به طور دیگری غریب است. مظلومیت امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) در غصب حق حضرت، هجوم به خانه شان و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همه مصائبی که بر آن حضرت وارد شد بود و در طول سالهای متمادی حتی در سالهایی که بر حسب ظاهر حضرت خلافت را در دست گرفت، خط تحریف و تهمت‌زنی و شایعه‌پراکنی علیه امیرالمومین(ع) و اهل بیت(ع) به شدت گسترش داشت.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دل خونین حضرت کسی را نیافت تا اسرار و علوم الهی متراکم را به او منتقل کند و با چاه درد دل می کرد اظهارداشت: آثار، خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و سیره امیرالمومنین(ع) که امروز در دست ماست همین سوال را از ما می‌کند. ما از راه و روش و سیره امیرالمومنین(ع) چه توشه‌ای برای زندگی‌مان گرفته‌ایم؟ این کتاب با عظمت نهج البلاغه چقدر در بین ما شیعیان غریب است؟

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکیدکرد : در طول ۱۴ قرنی که از تاریخ اسلام سپری شده جز یک مقطع پنج ساله حکومت حضرت که بسیار کوتاه بود و با جنگ‌ها و توطئه‌ها و شرارت‌ها و گرفتاری‌های متعدد سپری شد چیز دیگری برای اداره جامعه بر اساس تعالیم دینی و اسلام ناب نداریم.

 

وی با بیان اینکه همین پنج سال حکومت علوی است که در تاریخ می‌درخشد و جامع، کامل و الهی است اما متاسفانه از آن برای مدیریت جامعه و اداره نظام اسلامی بهره لازم را نمی‌بریم تصریح کرد: آنچه امروز باید به آن توجه کنیم این است جهان و منطقه نه تنها امت اسلام بلکه فراتر از امت اسلام، انسان‌های آزادی‌خواه با گرایش به تفکر علوی شرایطی پدید آوردند که در آستانه یک تحول بزرگ قرار داریم و آن تحول بزرگ عبارت از گسترش و اشتیاق عمومی تفکر و راه رسم علوی که دشمنان را نگران و هراسان کرده است.

 

خطیب جمعه بندرانزلی به توطئه و تفرقه افکنی های دشمن در این روزها و هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: آنها فهمیده‌اند حرکت اصلی دنیا و منطقه به سوی خط اصیل نورانی ولایت امیرالمومنین(ع) است و این موضوع موجبات نگرانی آنها را فراهم کرده و سراسیمه وحشت‌ زده اند آنها نمی‌دانند این کارها ضرر خودشان تمام می‌شود.

 

وی ادامه داد: حواس امت اسلام و کسانی که در جامعه ما و سایر بلاد اسلامی مسئولیت دارند باید جمع باشد که امروز در زمین طراحی شده و نقشه دشمن حرکت نکنند.

 

وی کار مهم آحاد مردم بویژه کسانی که وظیفه، توان و تریبون دارند را جهاد تبیین اعلام کرد و اظهارداشت: اگر در برابر تحریف‌ها، دروغ‌پراکنی‌ها و شایعه‌افکنی‌های جریان خبیث معاویه در برابر امیرالمومنین(ع) جهاد تبیین انجام می‌شد امت به آن غفلت نمی‌رسید. امروز جهاد تبیین مهم است و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار کارساز است و می‌تواند در این موفقیت و پیروزی نقش آفرین باشد.

 

حجت الاسلام شمس الدین هدف توطئه‌های دشمنان را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ، ایرانی و افغانی عنوان کرد و متذکر شد: مردم کشورمان و امت اسلام هوشیارند اما باید مراقب بود و نباید از نقشه دشمن غفلت کرد. باید در همه عرصه‌ها در مقابله با دشمنان و خط عناد و شرک و کفر در برابر اسلام و انقلاب و جبهه مقاومت، با همه توان و قوت در همه بخش‌ها و حوزه‌ها حضور پیدا کرد.

 

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی جامعه ما نیاز به مواسات، تواصی به حق و تواصی به صبر دارد و یکی از مهترین کارها در این رابطه شرکت در راهپیمایی روز قدس است. دشمن از حضور باشکوه در این مراسم هراس دارد و این برای دشمن شکننده و یاس آور است.

 

شمس الدین با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس یک جبهه و میدان برای مبارزه با دشمن است، افزود: امروز شاید نتوانیم سلاح دست بگیریم و در فلسطین در کنار آن ملت مظلوم با رژیم صهیونیستی بجنگیم اما حضور در راهپیایی روز  قدس همین کار را می‌کند.

 

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش شود شعار سال در همه بخش‌ها محقق شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را برای بهره‌وری بیشتر، نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها در تولید ، اقتصاد و اشتغال‌ تعیین کردند چراکه امروز نکته مهم در جامعه ما تولید، افزایش بهره‌وری، دانش‌بنیان‌ شدن و اشتغال‌آفرین بودن است.

کد خبر 1168494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha