شجره طیبه سپاه پاسداران خار چشم دشمنان و امید مظلومان عالم است

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه شجره طیبه سپاه پاسداران خار چشم دشمنان و امید مظلومان عالم است، گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه های دشمنان است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۲ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فضایل لیالی القدر از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه قدر فرمودند: «شب قدر بهتر از هزار ماه است»، شب قدر ظرف تقدیر است و تقدیر یعنی اندازه گیری است.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: خداوند متعال در سوره رعد آیه (۸ )فرمودند «کل شیء عنده بمقدار. و هر چیزی نزد او اندازه معینی دارد»، این در اصطلاح قرآن یعنی قضا و قدر ملاک بهترین تقدیر، خیر دنیا و آخرت ما است .

 

وی خودشناسی را لازمه بهره مندی از شب قدر دانست و افزود: خودشناسی که زمینه شناخت خدا و جهان بوده، لازمه بهره مندی از شب قدر است که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد تا سال آینده عذاب از او برداشته می‌شود و گناهان گذشته‌اش آمرزیده می شود و هر که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را آن گونه که سزاوار است بشناسد، بی تردید شب قدر را درک کرده است».

 

حجت الاسلام سیادت به نقل از امام صادق علیه السلام افزود: «مقدرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم ماه رمضان امضا می شود».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ابتدا به فرا رسیدن روز جهانی قدس اشاره و اظهار کرد: روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میراث ماندگار امام بزرگوار (ره) است و امام خمینی (ره) در سال (۱۳۵۸ش) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

 

وی با دعوت از مردم شهر و بخش و نمازگزاران که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با توجه وضعیت خوب منطقه که کرونا فروکش کرده، با شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، خشم، تنفر و انزجار خود را نسبت به رژیم عاصب اسرائیل را به نمایش بگذارند.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی، جامعه بشری را با ذکر دلایل مختلف تشنه اسلام علوی خواند و گفت: اسلام علوی که همان اسلام ناب محمدی (ص) است، از نظر حضرت امام علی علیه السلام مطلوب ترین اندوخته و ذخیره در نگاه حاکم، باید عمل صالح باشد، عدم عیب جویی از مردم، حفظ آبروی مردم، پاک کردن عیوب مردم در ذهن حاکم اسلامی، عدم کینه حاکم از مردم، مهم ترین هدف حاکمیت باید بر پایه عدالت در میان مردم باشد .

 

امام جمعه پاتاوه همچنین برخورد شدید و قاطعانه با مدیران فاسد و رسیدگی به افراد محروم جامعه، نهی اکید از حق ویژه برای خواص و نزدیکان حاکم اسلامی، تاکید بر حفظ جان مردم، عدم سیاسی‌کاری، پارتی‌بازی حاکم اسلامی را از عمده دلایل تشنه بودن جامعه بشری به اسلام علوی بیان کرد.

 

وی به استناد سخنی از رهبری معظم انقلاب در همین زمینه، افزود: «امروز در نظام اسلامی همه کارگزاران حکومت باید همتشان این باشد که دین خدا را اقامه کنند، عدالت علوی را احیا کنند، بسیاری از ناکامی های امروز ما به خاطر کم اعتنایی به عدالت است».

 

حجت الاسلام سیادت همچنین اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف منطقه غرب در برابر اسلام دانست و افزود: در سوئد و سراسر جهان اسلام این قرآن سوزی و اهانت را محکوم کردند.

 

امام جمعه پاتاوه ابراز امیدواری کرد: به حول قوه الهی و منطق قرآن شکست همه‌جانبه و افول غرب قطعی خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: امروز سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۹ شمسی و روز اعلام انقلاب فرهنگی است.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه شجره طیبه سپاه پاسداران خار چشم دشمنان و امید مظلومان عالم است، افزود: راز سپاه هراسی آمریکا همین است، سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه های دشمنان است .

 

امام جمعه پاتاوه سپاه را نماد قدرت ایران اسلامی دانست و افزود: سپاه نماد قدرت ایران اسلامی در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و معنوی است و به حق امام خمینی (ره) فرمود :«اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

 

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با تسلیت ۲۱رمضان، سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام به برکات محبت آن حضرت اشاره کرد و گفت: کسی که آن حضرت را دوست داشت هدایت شد و کسی که او را دشمن داشت گمراه شد، امام علی علیه السلام باعث آرامش و ایمان و قبولی اعمال و از بین رفتن گناهان می باشد.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: حضرت علی (ع) باعث نجات از عذاب قبر و جهنم، اجازه عبور از صراط و بهشت مشتاق دوستداران آن حضرت است .

کد خبر 1168523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha