ارتقاء شاخص‌های رودسر و املش در بخش بهداشت، برق و اعتبارات بنیاد مسکن

حجت‌الاسلام صفری ملک میان از ارتقاء شاخص‌های رودسر و املش در بخش بهداشت و درمان، توزیع برق، اعتبارات بنیاد مسکن و پروژه‌های گازرسانی و راه‌سازی خبر داد و گفت: پروژه سد پلرود طبق برآوردهای انجام شده به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (جمعه، ۲ اردیبهشت) در مراسم یادبود مادر مکرمه شهید والامقام یعقوب شعبانی در مسجد جامع روستای کاکرود اشکورات بخش رحیم‌آباد اظهار داشت: در موعد ایام لیلة القدر قرار داریم و در همینجا ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) را تسلیت عرض می‌کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ماه مبارک رمضان، شب قدر، اعلام امامت و خلافت امیرالمومنین (ع) و ائمه معصومین و نمونه‌هایی نظیر این را نشانه ربوبیت خداوند متعال دانست و افزود: انسان با تمام پیچیدگی‌هایی که دارد موجودی ناشناخته است و نمی‌توان به راحتی در مورد آن اظهار نظر کرد.

 

صفری ملک میان ضمن برشمردن برخی تعابیر قرآن کریم در مورد انسان عنوان کرد: کرامت اولیه انسان در این است که روح‌الله بوده و از روح خدا بر او دمیده شده است از طرفی اراده خداوند بر این بود که با خلقت انسان یک جانشین در زمین معرفی نماید تا او تجلی صفات خداوند تبارک و تعالی باشد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با بیان اینک فرآیند تربیت انسان فرآیندی طولانی است و به اراده خود انسان هم بستگی دارد تصریح کرد: پیامبراکرم (ص) و یا امیرالمومنین و ائمه اطهار که خود را فدای جامعه نمودند توانستند کرامت ذاتی خود را به درجه‌ای برسانند که ما به آن انسان کامل می‌گوییم.

 

وی به معضلات و مشکلات جامعه بشری در دنیای امروز و اهمیت ویژه دین در اصلاح جوامع اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی دین اسلام و مناسکی مانند ماه مبارک رمضان، روزه و نماز این است که مصارف وجودی انسان را تامین نماید همان امری که تمام مکاتب و ایسم‌های جهان از عملی کردن آن ناکام مانده شکست خوردند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان مقام شهادت را در دین مبین اسلام جایگاهی بسیار ویژه و خاص دانست و ادامه داد: ما ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه زندگی خود را مدیون سعید شعبانی‌ها هستیم و این موضوع تنها یک قاعده دینی نیست بلکه یک قاعده انسانی هم هست.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس یادآور شد: جنگ جهانی اول و دوم که جهان را در برگرفت و هزاران هزار نفر را به کام مرگ کشاند هیچ نتیجه‌ای نداشت و تنها یک لکه ننگ شد اما جنگ ما در هشت سال دفاع مقدس که به واقع کلام مکتب انسان‌سازی بود جنگ بین کفر و اسلام بود و فرزندان ما بر اساس اعتقادات دینی و انسانی وارد این معرکه شدند.

 

صفری ملک میان در ادامه به برخی اقداماتی که در حوزه دو شهرستان رودسر و املش انجام گرفته اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر دولت در شرایط بسیار سخت منابع مالی به سر می‌برد و همه اینها جزو مسائلی است که در کشور وجود دارد و باید به آن توجه شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس عنوان کرد: شهرستانهای رودسر و املش جزو شهرستان‌های محروم استان گیلان محسوب شده و منطقه رحیم آباد هم در دفتر وزارت کشور به عنوان منطقه محروم و کمتر توسعه یافته ثبت و ضبط شده است.

 

وی مسائل و مشکلات دو شهرستان رودسر و املش که باید پیگیری شوند را بسیار متنوع و فراوان خواند و افزود: تا قبل از خدمتگذاری من در کسوت نمایندگی، شاخص‌های این دو شهرستان در حوزه راه و بنیاد مسکن خوب نبود بنابراین تمام تلاشمان را برای بهبود این شرایط به کار گرفتیم. 

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان به افزایش شدید قیمت قیر در چند سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: قیمت یک تن قیر هم اینک به ۹ میلیون تومان رسیده است و همین امر خواه ناخواه در روند راهسازی و آسفالت راه‌ها خلل ایجاد میکند اما با تمام این مشکلات ما سعی کردیم از منابع موجود بهترین استفاده ممکن را برای دو شهرستان ببریم. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس مشکلات حوزه زیرساخت بهداشت و درمان این دو شهرستان را هم برشمرد و گفت: تجهیز بیمارستان رودسر به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز آن هم در اوج شیوع کرونا، و در اختیار قرار دادن ۷ میلیارد تومان برای تعمیرات آن از جمله کارهایی است که انجام شد.

 

صفری ملک میان یادآور شد: به بهره برداری رساندن کلینیک رودسر و تجهیز بیمارستان به ۴۰ دستگاه کولر، ساختن چنین خانه بهداشت، بهسازی بیمارستان املش و تجهیزش به آمبولانس، کلنگ زنی اورژانس بیمارستان رودسر و تزریق اعتبارات به پیمانکار مرکز جامع سلامت کاکرود از دیگر اقدامات انجام گرفته ما در منطقه محسوب می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس ایجاد مرکز اورژانس و آتشنشانی در رحیم آباد را از دیگر مواردی که در حال پیگیری است اعلام کرد و افزود: در دو سال اخیر توانستیم با پیگیری‌های مداوم عدد اعتبارات ملی دو شهرستان را در بخش آسفالت و اجرای طرح‌های هادی به ۴۸ میلیارد تومان برسانیم.  

 

وی از تهیه طرح هادی در ۱۶ روستا خبر داد و با تاکید بر اینکه امسال هم همانند سال گذشته آسفالت راه‌های روستایی در اولویت قرار دارد تصریح کرد: برای روستاهای بالادست در منطقه اشکورات هم درصددیم عملیات سنگ فرش را انجام دهیم که این امر در جذب گردشگران هم تاثیر گذار خواهد بود.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گاز رسانی به منطقه اشکورات را مورد تاکید قرار داد و گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم گازرسانی مناطق پایین دست به مراحل پایانی رسیده و در مناطق بالادست هم چون شرایطش سخت تر است فرآیندها کمی طولانی‌تر می‌شود و انتظار داریم در اواخر خرداد و تیرماه تجهیز کارگاه آن انجام گیرد. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اضافه کرد: شرایط وزارت و راه و شهرسازی شرایطی نگران کننده است و محور شلمان به املش، محور گرمابدشت و نظایر آن جزو پروژه‌های مهم ما در بحث آسفالت و روکش آسفالت هستند که پیگیریم تا هر طور که شده منابع آن تأمین و کار انجام شوند.

 

صفری ملک میان تعداد پروژه‌های راهداری برای آسفالت را ۱۲ پروژه اعلام کرد و گفت: متاسفانه در منطقه رحیم آباد روستاهایی وجود دارند که آسفالت نشده‌اند از طرفی مطالبات پیمانکاران در پروژه ها پرداخت نشده است به همین علت بخشی از اعتباراتی که جذب می‌کنیم به این حوزه تزریق می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس ابراز داشت: با پیگیری‌های زیادی که داشتیم دو شهرستان رودسر و املش در بحث اعتبارات شرکت توزیع برق رتبه اول را در گیلان کسب کردند و یک سوم اعتبارات استان در این حوزه جذب شد.

 

وی جذب ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد پلرود را علی رقم تمام مشکلات و تنگناهای مالی دولت از دیگر توفیقاتی که با پیگیری‌های مستمر به دست آمد ذکر کرد و اظهار داشت: تا رایزنی‌های ما در سطح دولت و وزارتخانه ها انجام نمی گرفت اعتبار لازم برای پروژه های مانند تصفیه خانه توله لات، مرکز جامع سلامت کاکرود، درمانگاه چابکسر و جاده شلمان به املش و پروژه سد پلرود جذب نمی‌شد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه پروژه سد پلرود طبق برآوردهای انجام شده به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد عنوان کرد: در سفر استانی رییس جمهور به گیلان و پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یابد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تمام دغدغه خود را خدمت به مردم و برآوردن مطالبات آنها به دور از فضای تبلیغاتی ذکر کرد و گفت: جاده سمت راست و چپ پروژه سد پلرود هم جهت احداث به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است در عرض سه سال اجرایی شود.

 

صفری ملک میان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار شد یک مخزن آب سه هزار متر مکعبی در املش و یک مخزن هزار متر مکعبی در رانکوه ایجاد شود همچنین برای چهار بانده کردن محور املش به رانکوه، چهار بانده کردن کلاچای به رحیم‌آباد و کمربندی املش هم پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبارات انجام دادیم.

کد خبر 1168529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha