آستارایی‌ها در سوگ شهادت مولای متقیان عزاداری کردند

در سالروز شهادت اولین شهید محراب مولای متقیان حضرت علی(ع)، عاشقان ولایت و امامت در بندر آستارا با برپایی دسته عزاداری خیابانی در سوگ شهادت آن امام همام اشک ماتم ریخته و به سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در سالروز شهادت اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی(ع) جای جای شهرستان آستارا غرق در عزا و ماتم است.

 

به مناسبت شهادت پیشوای شیعیان جهان مولای متقیان حضرت علی (ع) از چند روز گذشته خیابان‌های این شهر مرزی سیاهپوش شد و بنرهای تسلیت شهادت مولای متقیان در میادین، بلوارها، سر درب ادارات و مساجد نصب شد.

 

آیین‌های عزاداری شهادت حضرت علی(ع) همزمان با دومین شب از شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی این این شهرستان با حضور خیل عظیم عاشقان اهل‌بیت(ع) و مولای متقیان امام علی(ع) برگزار شد.

 

شب گذشته و امروز نیز امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) مملو از شیفتگان و عاشقان اهل‌بیت(ع) بود که خود را از نقاط مختلف این شهرستان و شهرهای همجوار به این مکان مقدس رساندند و سالروز شهادت نخستین پیشوای شیعیان و یاور مظلومان و حامی نیازمندان را به حضرت ولیعصر(عج) تسلیت گفتند.

 

همچنین امروز به مناسبت سالروز شهادت اولین شهید محراب آیین‌های مختلفی در نقاط مختلف شهرستان آستارا برگزار شد و ارادتمندان آن حضرت و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در هر گوشه از این شهرستان در حال برگزاری مراسمی برای سالروز شهادت حضرت علی(ع) مرد حق و عدالت هستند.

 

در این مراسم‌ها که با حضور جوانان و نوجوانان سیه‌پوش همراه بود، هیئت‌های عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ مولای متقیان حضرت علی(ع) به عزاداری پرداختند.

 

گروهی از عزاداران شهادت حضرت علی(ع) نیز امروز در یک هوای آفتابی از محل رو به روی سپاه ناحیه آستارا تا مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) این شهر با پای پیاده به سینه‌زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.

 

مردان و زنان شرکت کننده در این اجتماع با پوشیدن لباس‌های حزن و اندوه و با در دست داشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را یکبار دیگر به اهل‌بیت (ع) و مرد حق و عدالت حضرت علی (ع) نشان داده و در سوگ رحلت یگانه مرد مبارز در برابر  ظلم و ستم اشک عزا ریختند.

 

مداحان فارسی و آذری زبان بندر آستارا نیز سوزناک‌ترین اشعار مذهبی را در رسای اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت قرائت کردند، و عزاداران در حالی که پرچم‌های مشکی را در ماتم از دست دادن مقتدای خود بر دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می‌کردند.

 

عزاداران پس از رسیدن به مقصد، ادامه مراسم شهادت حضرت علی (ع) را در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) برگزار کردند.

 

گفتنی است، سخنرانی، مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) از دیگر بخش‌های این آیین بود.

کد خبر 1168660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha