جامعه نیازمند سیره عدالت و مدیریت علوی

جامعه شیعی برای تعالی و سرافرازی به سیره عدالت و مدیریت علوی در ابعاد مختلف برای رفع چالش‌ها و مشکلات اجتماعی نیاز دارد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: سبک مدیریت و زندگی حضرت علی(ع) برای تمامی مسلمانان و حتی غیرمسلمان هم به آن اعتقاد داشته و اعتراف می کنند و آنچه امیرالمومنین(ع) در طول زندگی خود توصیه کرده برای مدیریت جامعه لازم است و گره گشایی معضلات اقتصادی و مدیریتی است.

فساد بخشی از جامعه را فراگرفته و یا بی تفاوتی و نبود صلح و سازش شرایط زندگی را سخت کرده که همین موضوع بر رخدادهای خوب نیز تاثیر گذاشته و نگرانی ها را افزایش داده است.

پیروان امیرالمومنین(ع) که در این شب ها عزادار شهادت آن مرد دلیر و شجاع اسلام هستند باید مباحث اخلاقی را بیاموزند و در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار ببندند و اینگوه راهگشای مشکلات باشند.

 

جامعه شیعی برای تعالی و سرافرازی به  سیره عدالت و مدیریت علوی در ابعاد مختلف برای رفع چالش ها و مشکلات اجتماعی نیاز دارد و این امر نیازمند فراگیری و گذر بر توصیه های آن حضرت است.

جامعه جهانی از بی عدالت، ظلم، نبود مهرورزی و مدیریت سالم رنج می برد و نابسمانی ها باعث بروز مشکلات زیادی شده که کمک به رفع آن ضروری است.

 

*اصلاح بین مردم از جلوه های سبک زندگی علوی

 

رفع اختلاف و اصلاح بین چند نفر از نیازهای جامعه و از سفارشات اساسی دینی است که حضرت علی(ع) نیز در این میان علاوه بر اجر گذاری بر این موضوع خود نیز به آن اهتمام داشته اند.

اجر دنیا و آخرت و پاداش یک سال روزه داری و نماز برای این امر خیر پش بینی و مورد عنایت است.

 

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این موضوع از مردم خواست تا صلح و سازش و گذشت را در جامعه نهادینه و از اختلافات دوری کنند.

آیت الله «یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: اصلاح بین دو نفر  همواره بر این موضوع سفارش کرده تا رفع اختلاف انجام و این موضوع باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی ادامه داد: رفع بسیاری از مشکلات از جامعه ما با توسعه فرهنگ شیعی انجام خواهد شد.

 

*الگوبرداری از زندگی علوی

 

امام جمعه گلپایگان الگوگیری و اسوه قراردادن زندگی حضرت علی(ع) را در حوزه های مختلف مهم دانست و گفت: سبک زندگی علوی برای بهبود نابسمانی ها کارگشا است.

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی« با بیان اینکه حضرت امیر المومنین(ع) کامل ترین انسان بود، تصریح کرد: الگوگیری از حکومت امام علی(ع) در حکمرانی، زندگی شخصی و اجتماعی ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه پنج سال حکومت امام علی(ع) معرف یک حکومت علوی و اسلامی بود، تصریح کرد: این الگویی کامل و مبنای حکمرانی قرار گیرد.

 

*همدلی و دوستی در مدیریت علوی

 

پیشرفت کار در شرایط سالم و به دور از تفرقه بهتر محقق می شود و جامعه ای که در آن سازش و گذشت فراگیر باشد آنان بهترین عملکرد را در حوزه های مختلف خواهند داشت و حمایت الهی نیز پشتوانه آنان خواهد بود.

گذر و مرور نهج البلاغه این فرصت را به ما می دهد که تا اینکه سبک زندگی بهترین را بیاموزیم و در زندگی بکارببریم که محبت خود را به امیرالمومنین(ع) در زندگی نشان داده باشیم و هم اینکه در از سعادت دنیا و آخرت بهره مند بشویم.

کد خبر 1168677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha