برگزاری جلسه عفاف و حجاب با حضور رئیس و دبیر ستاد و افراد موثر از قوای سه گانه و فرماندهی نیروی انتظامی

جلسه عفاف و حجاب به دعوت ریاست محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و با حضور دبیر ستاد، افراد موثر از قوای سه گانه و فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در این جلسه که با حضور جمعی از مسؤلین و شخصیت های تاثیرگذار از قوای سه گانه و فرماندهی و کادر موثر نیروی انتظامی برگزار شد، در خصوص وضعیت عفاف و حجاب جامعه بحث و تبادل نظر شد و پس از استماع نقطه نظرات اعضای جلسه موارد ذیل مورد تائید و تصویب قرار گرفت.


1-تاکید شد مساله عفاف و حجاب از مسؤلین، مدیران و دستگاه های تحت مدیریت آن ها شروع شود و گشت ارشاد مسوولین در حوزه عفاف و حجاب با توجه به ارائه طرح جامع ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شاخص های اعلامی عفاف و حجاب ابلاغی این ستاد به دستگاه های دولتی، تاکید شد تا ۲۱ تیرماه۱۴۰۱ مساله عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی اصلاح شود و مسئولین ذیربط اهتمام جدی در این خصوص اعمال نمایند.
2-خلا های قانونی در حوزه مبارزه با مظاهر فساد و تباهی ( مورد اشاره در بند اول از ماده سوم قانون اساسی) و عفاف و حجاب توسط کمیسیون فرهنگی مجلس اصلاح و قوه قضاییه اقدامات صورت پذیرفته را حمایت و پشتیبانی نماید و با مدیران متخلف که ترک فعل نمایند یا از امرین به معروف و ناهین از منکر حمایت نکنند برخورد نماید.
3-از مجلس شورای اسلامی درخواست جدی شد نسبت به ساماندهی فضای مجازی تصمیم عقلایی اتخاذ نموده و مسؤلین امر به صورت جدی ورود نماید و در عین اتخاذ برنامه های همه جانبه ، با اطلاع رسانی های صحیح نسبت به جنگ روانی و بمباران رسانه ای با تدبیر و باصلابت ورود پیدا کند.
۴-مقرر شد جلسه ای توسط ستاد با مسؤلین آموزش و پرورش و آموزش عالی در خصوص وضعیت عفاف و حجاب مراکز آموزشی تشکیل شود.
5-از صدا و سیما خواسته شد نسبت به مساله عفاف و حجاب رویکرد منفعل نداشته و نسبت به فعالیت های نیروی انتطامی، کارکرد رسانه ای و اطلاع رسانی با پیوست فرهنگی تهیه نماید.
۶-نسبت به اقدام نیروی انتطامی نسبت به مواجهه با اماکن متخلف خصوصا در مبحث تجاهر به روزه خواری حمایت های لازم صورت گیرد خصوصا افراد مسئول به جای عمل به وظایف خود، به تخریب و سرزنش اقدامات ناجا اقدام ننمایند.
۷-نقشه راه و مسوولیت همه دستگاه های ذیربط در اقدام نسبت به شاخص های حجاب در دستگاهها توسط ستاد برای مسوولین و دستگاه های مدعو جلسه مشخص گردد.
در پایان جلسه طرح عفاف و حجاب ستاد امربه معروف و نهی از منکر جهت اظهار نظر در اختیار اعضای جلسه قرار گرفت.

کد خبر 1168908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha