حمایت از طرح‌های دانش بنیان مهمترین ملاک ارزیابی دستگاه های اجرایی

قناعت گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها و بانک‌ها در پایان سال حمایت از طرح‌های دانش بنیان خواهد بود و لذا بانک ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۴ اردیبهشت) در دیدار با شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام، اظهار کرد: سومین شب قدر را در پیش داریم و امید است از برکات این شب بزرگ برکات کامل معنوی را ببریم.

 

وی با بیان اینکه استفاده از شرکت های دانش بنیان در صنایع در شرایط فعلی کشور یک وظیفه است، افزود: باید حتما از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صنایع و شرکت های تولیدی استفاده شود، چراکه بازدهی و سود کار را بسیار بالاتر می برد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان فصل الخطاب همه مدیران است، گفت: تحقق شعار سال و عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت وظیفه همه متولیان امر است و لذا این موضوع وظیفه مدیران را دو چندان می‌کند، بویژه که شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند.

 

قناعت با بیان اینکه چنانچه اساس تولید، مولفه‌های دانش بنیاد باشد، هزینه های تولید پایین می‌آید، گفت: برای به خدمت گرفتن دانش در تولید باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی به بهشت معادن ایران معروف است اما متاسفانه از این بهشت معادن استفاده درستی نمی شود، گفت: شرکت های دانش بنیان با توجه به ایده و نوآوری که دارند در زمینه شکوفایی هر چه بهتر معادن بسیار می تواند موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های جدیدی دارند که در گردنه روند اداری گیر می‌کند و اینها با دلسردی به شهرهای دیگر می‌روند، افزود: بسیاری از این روندهای سخت اداری بدلیل عدم درک دستگاه اجرایی و بدنه کارشناسی آن از نخبه و ایده های نخبگان است.

 

موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه جدی به مسئولان در خصوص حمایت از شرکت‌های دارند، افزود: در خصوص تحقق شعار سال صرفا به چاپ بنر و تبلیغات و عکس و اینها نباید اکتفا کرد؛ بلکه باید در عمل و اجرا کاری انجام دهیم.

 

قناعت تاکید کرد: خیلی مراقب باشیم که در خصوص شعار سال، شعاری عمل نکنیم و در این خصوص باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه برای پیگری امور شرکت های دانش بنیان کارگروهی به معاونت امور اقتصادی استانداری تشکیل خواهد شد، گفت: بایداز توان شرکت های که قبلا کمتر استفاده شده بیشتر استفاده کنیم و امید است این نشست ها خروجی نیز داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت ها و موسسات تولیدی زمانی که طعم شیرین استفاده از نوآوری های شرکت های دانش بنیان را بچشند، حمایت انها از این شرکت ها بسیار بیشتر خواهد شد، افزود: اصل مشکل در عدم شناخت موسسات و شرکت ها از شرکت های دانش بنیان است.

 

قناعت با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در کنار نیروی انسانی متخصص و منابع مالی، عزم و اراده دولتی را می‌خواهد، اظهارداشت: باید موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان برداشته شود و این وظیفه ما مسئولان است.

 

مشکلی بالاتر از این نیست که مسئولان نخبگان را درک نکنند

وی مشکلات در خصوص اعطای تسهیلات، بیمه، معافیت های مالیاتی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی نخبگان استان عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز هم نخبگان را درک نمی‌کنند، هیچ مشکلی بالاتر از این نیست که مسئولان نخبگان را درک نکنند اگر بدانیم شرکت های دانش بنیان چقدر مزیت دارد قطعا طور دیگری از آنها حمایت خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان و مدیران استانی باید جوان نخبه امروزی را خوب فهم و درک کنند، اظهارداشت: مدیران باید به یک فهم مشترک در خصوص حل مشکلات نخبگان داشته باشند و این را به لایه های پایین(کارشناسی) مجموعه خود نیز انتقال دهند.

 

قناعت با اشاره به اینکه هر استانی که از ظرفیت های نخبگان استفاده کرده، پیشرفت کرده است، افزود: کارگروه ویژه ای بدور از کاغذبازی ها با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری برای بررسی و رفع مشکلات پیش روی واحدهای دانش بنیان تشکیل خواهد شد.

 

وی همچنین از راه اندازی کمیته شناسایی فرصت های دانش بنیان و کمیته تسهیل گری شرکت های دانش بنیان ذیل معاونت امور اقتصادی استانداری خبر داد و گفت: مدیران این موضوع را به کارمندان رده میانی هم انتقال دهند.

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها و بانک‌ها در پایان سال حمایت از طرح‌های دانش بنیان خواهد بود و لذا بانک ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان پای کار باشند.

 

 

 

کد خبر 1169063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha