وجود ۱.۹ درصد کارگاه‌های تولیدی کشور در همدان/ غسالان تقدیر می‌شوند

شعبانی با اشاره به برگزاری پویش "هر شهروند تقدیر از یک کارگر" گفت: غسالان و شاغلان باغ بهشت همدان هم در هفته کارگر تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «یوسف شعبانی»،  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان گفت:  کارگران نقش مهمی در جامعه داشته و در دوره همه گیری ویروس کرونا نگذاشتند چرخ صنعت متوقف شود.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: 24 هزار و ۳۵۱ کارگاه معادل 1.9 درصد کارگاه‌های تولیدی کشور در استان همدان وجود دارد.

 

شعبانی گفت: ۴۰.۹ درصد کارگران استان در بخش خدمات، ۲۹.۶ درصد در بخش کشاورزی و ۲۹.۵ درصد در بخش صنعت فعال است.

 

وی بیان کرد: یک هزار و 733 کارگاه ۶ تا ۱۰ نفره، ‌یک هزار و ۶۸۰ کارگاه ۱۱ تا ۵۰ نفره و ۴۰۳ کارگاه ۵۰ نفر به بالا در استان وجود دارد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از وجود ۲۲ هزار و ۹۳۱ کارگر ساختمانی در استان همدان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۵۹ کارگر هم بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

 

شعبانی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی کارگر و هفته کارگر در همدان اعلام کرد: تجدید میثاق شهدا و غبار روبی مزار آنها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست مشترک با اندیشه ‌ورزان بسیج و برگزاری مسابقات ورزشی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

 

وی با اشاره به برگزاری پویش "هر شهروند تقدیر از یک کارگر" گفت: غسالان و شاغلان باغ بهشت همدان هم از طرف اداره تعاون و کار تقدیر می‌شوند.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اعلام کرد: حداقل حقوق برای امسال ۴۱ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است.

 

شعبانی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش فقر مطلق گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد برای خوداشتغالی، تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ سود ۸، ۱۴ و ۱۸ درصد و تسهیلات تبصره ۱۶ به طور قرض‌ الحسنه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از برنامه‌های وزارت تعاون و کار است.

 

کد خبر 1169081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha