پیشگیری از حرمت شکنی ها یکی از مطالبات ما است

آیت الله مدرسی با اشاره به تحریک برخی افراد در شبکه های اجتماعی مبنی بر حریم شکنی در جامعه گفت: پیشگیری از این از بین رفتن حریم ها و حرمت شکنی ها یکی از مطالبات ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه موقت یزد در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در محل امامزاده سید محمد جعفر (ع) یزد با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و شب های قدر گفت: ما امروز باید گناهان و خطاها را در نظر بگیریم و از خداوند طلب بخشش کنیم زیرا این روزها فرصت مناسبی برای طلب عفو و بخشش از سوی خداوند متعال است.

 

وی افزود: ما باید در این روزها حسابرسی نسبت به اعمال خود داشته باشیم و نگذاریم که حق الناس بر گردن ما باشد و بدانیم که هر فردی می تواند در شغل و حوزه کاری خود حق الناس بر عهده اش باشد ولی باید با حسابرسی خود از این گناه بزرگ جلوگیری کند.

 

آیت الله مدرسی با اشاره به نمونه هایی از این گناه بزرگ گفت:  ستاد دانشگاه و استاد حوزه اگر بدون مطالعه وارد کلاس درس شوید حق النس کرده یا  قای طلبه اگر بدون آگاهی وارد فضای مجازی شوید و یک نفر را به انحراف بکشانید حق الناس کرده است.

 

وی همچنین ب اشاره به مصادیق دیگر حق‌الناس در بین اقشار مختلف گفت: نماینده مجلسی که دغدغه خود را جلب را مردم برای اینده خود قرار میدهد حق الناس است یا فعال فضای مجازی که حق را غیر حق نشان میدهید باید در آخرت جوابگو باشد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به تحریک برخی از افراد برای حضور بانوان به صورت های مختلف در اجتماع وبی توجهی به امر حجاب گفت: امروز ما کنیم این شیطانک هایی که برای به هم ریختن فرهنگ عمومی ما تلاش می‌کنند و حریم ها را می شکنند باید محدود شوند و نباید بتوانند در جامعه این چنین حریم شکنی کنند.

 

آیت الله مدرسی  با اشاره به قضائل امیرالمومنین و ظلم هایی که به مقام ایشان شد گفت: امیرالمومنین مظلوم بیان می کنند ای مردم اگربه دنبال امام زمان خود هستید تنها گفتن دعای فرج کافی نیست بلکه باید حدود الهی را رعایت کنید.

 

وی بیان کرد:حرمت ماه مبارک رمضان نباید در این شهر مورد تهاجم واقع شود.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر در روز قدس فریاد براوریم که حرمت آن را حفظ کنیم آنگاه است که میتوانیم دعای فرج را زمزمه کنیم وگرنه اگر رعایت نکنیم فریاد زدن فایده ندارد.

 

 

 

کد خبر 1169191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha