برگزاری مراسم روز جهانی قدس توسط حزب الله و حماس در لبنان

حزب الله لبنان و جنبش حماس، مراسم روز جهانی قدس را در میدان قدس لبنان برگزار کردند و پیام ملت فلسطین را به گوش جهانیان رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، به مناسبت روز جهانی قدس، حزب الله و حماس مراسمی را با همکاری کمیته کار در اردوگاه های فلسطینی در لبنان برگزار کردند.

 

در این مراسم، دکتر مصطفی بیرم، وزیر کار لبنان، احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لینان و حاج بلال داغر، مسئول بخش الجبل در حزب الله و شیخ محمد بیشکر، امام جدرا و وادی الزینه و نمایندگانی از گروه های فلسطینی و یک هیئت از گردان های مقاومت لبنان حضور داشتند.

 

دکتر مصطفی بیرم، وزیر کار لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: روز قدس را می خواهند به فراموشی بسپارند،  اما قدس فراموش نشدنی است، پس عبد صالح از مشرق زمین آمد و پرچم بیت‌المقدس را بر دوش گرفت و این مرد، امام خمینی (ره) بود که روز قدس را بنیان نهاد.

 

وی افزود: برخی از عرب ها، میلیاردها دلار خرج کردند تا ما فلسطین را فراموش کنیم و از حافظه خارج شویم به دنیای فراموشی سپرده شویم، اما ناامید شدند و پول هایشان هدر رفت، زیرا جوانی از نقب و دیگری از نقب می آید. جنین اسلحه را در یک دست حمل می کند و دست دیگر با چاقو وارد تل آویو می شود و آن را تبدیل به آتش و ویرانی و ترس و وحشت می کند و وحشت را در دل آنها می اندازد و همه میلیاردها در  برابر شجاعت این مردم به زانو در آمده اند.

 

وی ادامه داد: این قدس است که ما را به یاد ملت می اندازد و ملت شکوه خود را دارد. بله، ما در گذشته خود غرق نمی شویم. ما چشم به راه آینده خود هستیم، آینده به قوانین الهی که به ما می گوید « إن تنصروا الله ينصركم ويثبّت أقدامكم»

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به این حقیقت پی بردند و روز جهانی قدس را اعلام کردند، زیرا با درایت خود می دانستند که امت بدون بیت المقدس تجزیه خواهد شد و جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد. امروز، روز قدس  طعم و بوی دیگری دارد.

 

نماینده حماس در لبنان در پایان گفت: امروز، روز قدس را برگزار می کنیم تا پیام ملت فلسطین را به جهانیان برسانیم.

کد خبر 1169575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha