اعضای شوراهای اسلامی در تصمیمات شورا قاطع و صریح باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: همه اعضای شوراها باید با وحدت، همدلی و هماهنگی در کنار هم تصمیم مشترک بگیرند و همه باید از آن تصمیم حمایت کنند و اینگونه نباشد که عضوی در مقابل اقوام و قبایل و مطالبات خلاف آنها روش دیگری در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) در همایش روز ملی شوراها بیان کرد: در کشور ما برخی مسائل مشورتی نیست چراکه بر اساس قانون الهی است و باید بر این محور اجرایی شود همچون روزه داری اما برخی امور از جمله انتخاب و انتصاب افراد، عمران و آبادانی شهر و جامعه به عهده ماست و برای آن معیار تعیین شده است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در مورد مسائلی که به ما واگذار شده باید خدا و منافع مردم را درنظر گرفت، تأکید کرد: از مزایای مشورت که در این مبین اسلام هم بسیار به آن سفارش شده این است که فکرها و سلایق مختلف را جمع و به یک انتخاب واحد می رسد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه قانون، بحث شوراها را با هدف هم افزایی و همفکری در رسیدن به هدف مشترک و بررسی زوایای مختلف یک مسئله مطرح کرد تا بهتر و دقیق تر بتوان به تصمیم نهایی کامل رسید، اذعان کرد: با شور و مشورت قطعا آسیب ها کمتر شده و اختلاف ها از بین می رود.

 

حجت الاسلام نوری تأکید کرد: همه اعضای شوراها باید با وحدت، همدلی و هماهنگی در کنار هم تصمیم مشترک بگیرند و همه باید از آن تصمیم حمایت کنند و اینگونه نباشد که عضوی در مقابل اقوام و قبایل و مطالبات خلاف آنها روش دیگری در پیش بگیرد بلکه باید نسبت به موضع گیری های خود صریح، شفاف و قاطع بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ممکن است صریح و قاطع بودن باعث شود که شما هزینه بدهید، خاصیت مسئولیت پذیری را اینگونه توصیف کرد و گفت: نمی شود همه مردم را از خود راضی کرد لذا آنچه مهم است عمل درست و در چارچوب قوانین است.

 

وی در خصوص افرادی که توانایی پذیرش مسئولیت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند اما امتناع می کنند هم افزود: اگر فردی تمام شرایط را داشته باشد اما این مسئولیت را قبول نکند تکلیف شرعی، قانونی و عرفی به گردن دارد و باید فردای قیامت پاسخگو باشد.

 

این همایش که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده بود با تقدیر از پنج عضو شورای اسلامی شهر و روستای فعال و برتر استانی پایان یافت.

کد خبر 1170035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha