روز قدس را باید روز مسجد بدانیم/ حمایت از مسجدالاقصی از مصادیق  جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام قرائتی حمایت از قدس را از مصادیق خدمت به مسجد و جهاد تبیین دانست و گفت: مسجد الاقصی سنبل مقاومت مردم فلسطین است و اهالی مسجد در قبال هتک حرمت به آن نباید سکوت کنند.

حجت الاسلام «تقی قرائتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، اظهار کرد: بیت‌ المقدس به لحاظ مقام و موقعیت خاصی که در میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان داشته و دارد، به عنوان سرزمینی مقدس مطرح شده و همواره در میان پیروان ادیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مدیر موسسسه مسجد با اشاره به اینکه مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان جهان بوده است، بیان کرد: اهمیت فلسطین و بیت المقدس به دلیل جایگاه مسجد الاقصی است چراکه همواره مسجد در طول تاریخ محور حق و باطل بوده است، زمانی که پیامبر اکرم(ص)  از مکه به مدینه هجرت کردند، مرتبا نگاهشان به مسجد بوده است، اما امروز شاهدیم که متاسفانه در مسئله فلسطین به مسجد الاقصی که نماد فلسطین است، کمتر توجه می شود.

 

تخریب مسجد الاقصی به معنی تخریب همه مساجد است 

وی با بیان اینکه اگر اردن، سوريه، لبنان و فلسطين را در اختيار ما بگذارند ولي مسجد الاقصي را به ما ندهند، باخته ايم، تصریح کرد: روز قدس را باید روز مسجد بدانیم، چراکه تخریب مسجد الاقصی به معنی تخریب همه مساجد است و مسلمانان و اهالی مسجد در قبال روز قدس و جایگاه مسجد الاقصی نباید سکوت کنند.

 

 

 

مسجد الاقصی افضل ترین مساجد روی زمین

این کارشناس در حوزه مسجد با اشاره به اینکه در قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء در اهمیت جایگاه مسجد الاقصی آمده است: «سبْحَانَ الَّذِی أَسرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسجِدِ الْحَرَامِ إِلی الْمَسجِدِ الاَقْصا الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنرِیَهُ مِنْ ءَایَتِنَا إِنَّهُ هُوَ السمِیعُ الْبَصِیرُ، منزّه‌است آن خدایی که بنده‌اش را شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجد الأقصی- که پیرامون آن را برکت داده‌ایم- سیر داد، تا از نشانه‌های خود به او بنمایانیم، که او همان شنوای بیناست»، ابراز کرد: می توان با این آیه متوجه شد که مسجد الحرام و مسجد الاقصی از افضل ترین مساجد روی زمین هستند و نباید در برابر هتک حرمت و تخریب مقدس ترین مساجد دنیای اسلام سکوت کرد.

 

پیامبران الهی خادمان مساجد

حجت الاسلام قرائتی معرفی جایگاه مسجدالاقصی و بیان اهمیت روز جهانی قدس را مصداق جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: حمایت از قدس و اهتمام به این روز توسط اهالی مسجد از مصادیق خدمت به مسجد، دستیابی به حقوق مساجد و خادمی خانه خدا است، چراکه پیامبران الهی نیز در جایگاه خدمت به مسجد بوده اند و حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) از خدمتگزاران مساجد به شمار می رفتند.

 

مسجد الاقصی سنبل مقاومت

مدیر موسسه مسجد با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس به ابتکار امام خمینی(ره)، تصریح کرد: در مورد قضیه قدس و مسجد الاقصی نباید به طرح مباحث شیعه و سنی پرداخت، این مسجد از مشترکات مسلمانان و نماد وحدت میان مسلمانان جهان است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بچه های مسجد همواره در بحران های مختلف اقتصادی و سیاسی، حوادث، سوانح، خدمت رسانی به مردم و اقشار محروم پیشتاز بوده اند، گفت: اهالی مسجد هیچ وقت در مقابل هتک حرمت ها و تخریب به ارزشرها و مقدسات دنیای اسلام و مساجد سکوت نکرده اند و همواره در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر و پرشوری داشته اند.

 

مدیر موسسه مسجد مسجد الاقصی را سنبل مقاومت در فلسطین اشغالی دانست و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه آمار یهودیان این منطقه را گسترش دهد،اقدام به شهرک سازی در این منطقه و به مسجد الاقصی هتک حرمت می کند، از این رو در برابر اقدامات آنها دنیای اسلام نباید سکوت کند.

 

 

کد خبر 1170179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha