ارائه ابعاد دینی جامعه مطابق با نیازهای انسانی در نمایشگاه قرآن

عباسی گفت: مجموعه‌ای اندیشمند و مبتکر که ابعاد دینی جامعه را مطابق با نیازهای انسانی تشریح و در قالب مدل‌های امروزی ارائه کند، در نمایشگاه قرآن مشاهده کردم.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، محمد عباسی؛ معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ستاد خبری این نمایشگاه بیان کرد: مجموعه‌ای اندیشمند و مبتکر که ابعاد دینی جامعه را مطابق نیازهای انسانی تشریح و در قالب مدل‌های امروز جهان بشری ارائه کند، در نمایشگاه قرآن مشاهده کردم.

 
وی ادامه داد: از همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا ابعاد گسترده سعادت بشر در قالب دین را در بطن زندگی اجتماعی مردم نشان دهند، قدردانی میکنم. این‌دست اقدامات می‌تواند روشنگری برای همه مردم و اندیشمندان فراهم کند.
 
معاون وزیر کشور افزود: تشریح مبانی یکی از ضروریاتی بود که من در این نمایشگاه دیدم. 
 
عباسی همچنین گفت: ایران به‌عنوان ام‌القرآی جهان اسلام که میراثی بزرگ دارد، باید بتواند مدل درست خودش را ارائه کند. شرق که با همه ایده‌های باطلش از بین رفت و غرب و نظام امپریالیستی هم نشان داد قابلیت اداره جهان را ندارد و به‌جز ازهم گسیختن خانواده‌ها و محو اخلاق و ابعاد انسانی نتیجه دیگری نداشته است.
 
وی تصریح کرد: در همین زمان بارقه‌ای تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و تمدن انقلاب برای اندیشمندان دانشگاهی نویدی است که با دست پر میتوانند با دنیا صحبت کنند. ما برای این کار گفتمان و مدل داشته و میتوانیم آن را اجرا کنیم.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: نمایشگاه قرآن، ترسیم کلان این مدل و فعالیت بوده و باید تکمیل‌ شود. دستورات اسلامی عمیق و قوی است و حتما باید بیشتر روی آن کار شود.
 
عباسی در پایان گفت: وقتی یک کار خوب انجام می‌شود همه ارکان نظام باید کمک کنند. همه ارکان دولت سیزدهم  به‌عنوان دولت ولایت‌مدار همه ارکانش ازجمله وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور که وظیفه سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت از این بخش از ابعاد اجتماعی را دارد، خود را ملزم می‌دانند تا تسهیل‌گر امور بوده و در یک هم‌افزایی قوی فعالیتها را در آینده به جلو ببریم.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
کد خبر 1170206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha